Ділавер Юксель: «Українські споживачі стали вимогливішими і обирають дорожчу та якіснішу продукцію»

11111Інвестори компанії «Еліт-Пласт», виробника екструдованого пінополістирола в Україні, серйозно ризикували, зважившись запустити виробництво у пік світової економічної кризи 2008 року. Проте сильний менеджмент, сучасні технології, підвищення кваліфікації працівників і вдала локація потужностей дозволили компанії не лише зайняти вільну нішу, а й вийти в лідери в цьому сегменті будівельного ринку. На сьогоднішній день теплоізоляційну продукцію заводу, виготовлену за європейськими стандартами, знають не лише в Україні, а й у країнах Європи та Африки. Про складові успіху та плани розповів генеральний директор ТОВ «Еліт Пласт» Ділавер Юксель.

 

Пане Ділавере, на сьогодні питання енергозбереження є надзвичайно актуальним у всьому світі, а якісна теплоізоляція ‒ затребуваний матеріал. Розкажіть, будь ласка, про особливості та можливості вашого виробництва.

img 4856Потужність заводу компанії «Еліт-Пласт» ‒ це 300 тисяч куб. м продукції на рік. Наразі ми вийшли на показники 180‒200 тисяч тис. куб.м і маємо потенціал до нарощування виробництва. Працівники підприємства працюють на обладнанні «Самвел» (Тайвань), виготовляючи екструдований пінополістирол за англійськими та німецькими технологіями. Продукція, яку ми випускаємо під торговою маркою Penoboard, має європейську якість і точність і вже конкурує з німецькими та австрійськими виробниками за якістю та ціною. Завдяки цим конкурентним перевагам наша продукція користується попитом не лише в Україні, а й поступово виходить на зарубіжні ринки. Матеріали «Еліт-Пласт» уже реалізовуються в Молдові та Польщі, цьогоріч почали експортувати до країн Південної Африки.

Завдяки вигідному розташуванню заводу в Херсоні, місті з вдалою транспортною розв’язкою: великим залізничним вузлом, річковим і морським торговельним портом, ми маємо переваги у подальшому розширенні географії експортних поставок.

А хто є споживачами вашої продукції?

Кожен, хто вирішив утеплити своє житло чи нежитлове приміщення, оскільки «Еліт Пласт» виробляє XPS різних розмірів і для різних потреб. Наприклад, наші теплоізоляційні плити застосовувалися для утеплення міжнародного аеропорту «Львів». Аби запобігти промерзанню ґрунту, посадочні смуги і залізничне полотно теж термоізолювали екструдованим пінополістиролом нашого виробництва.

Незважаючи на невелику вагу, Penoboard не кришиться і не ламається, тому з нього виготовляють і декоративні елементи. Тобто сфери застосування екструдованого пінополістиролу дуже різні. Проте насамперед це будівництво: утеплення фасадів, фундаментів, стін і дахів будинків.

Переважна частина вашої продукції реалізується в Україні. Які вимоги у вітчизняного споживача? На що він найбільше звертає увагу ‒ на якість чи на ціну?

penoboard Ми постійно відслідковуємо споживацькі настрої. У 2011-2012 і навіть у 2013 році під час покупки більше звертали увагу на ціну, а не на якість, здебільшого застосовували матеріали завтовшки 20‒30 мм. З 2015-го споживачі почали сприймати утеплення як таку собі інвестицію. Тепер же, сплачуючи рахунки за обігрів будинку, люди розуміють, що дешевше буде його утеплити, причому якісними матеріалами. Сьогодні українські споживачі застосовують дорожчі матеріали завтовшки 50‒100 мм. Продажі такої продукції значно зросли порівняно з минулим роком. Ще одна тенденція на ринку, яку я помітив, полягає у тому, що споживач почав обирати продукти свідомо: цікавитися виробником, характеристиками сировини, властивостями продукції. До речі, мені приємно відзначити, що співробітники заводу «Еліт пласт» щиро зацікавлені у виготовленні якісної продукції для співвітчизників. На виробництві ми влаштовуємо майстер-класи та семінари для підвищення кваліфікації. На ринку праці прийнято вважати, що турецькі робітники найкращі, бо працюють швидко та якісно. Але я хочу відзначити, що українці працюють хоч і повільніше, але також якісно.

У яких регіонах України така продукція користується найбільшим попитом?

Здебільшого у Київському регіоні, зокрема Києві ‒ мегаполісі, де інтенсивно ведеться будівництво. Останнім часом ми почали активніше працювати із містами Західної України та Харковом. У загальному обсязі Київ займає 20‒23 % реалізації, Харків ‒ близько 10%, на експорт відправляється 13‒15% виробленої продукції.

Яким чином у вас відбувається «діалог» зі споживачем?

Інформацію до людей ми доносимо через наш сайт та різні ЗМІ. Наша мета ‒ розповісти, що таке утеплення, яким має бути якісний продукт і як ефективніше використати важко зароблені гроші.

Наприклад, важливо знати, що наші матеріали мають з усіх боків замки ‒ це допомагає щільніше утеплити приміщення та уникнути так званих містків холоду. Ще одна особливість - поверхня матеріалу має бути шершава, бо глянцева з часом відклеюватиметься.

В Україні є якісна продукція, про це потрібно інформувати споживача, аби він мав можливість обирати найкраще.

Пане Ділавере, ви наголошуєте на високій якості матеріалу. А споживачів цікавить ще й безпека власної домівки чи офісу ‒ як щодо екологічності, горючості вашої продукції?

Горючість матеріалу ‒ дуже важлива властивість, якій ми приділяємо особливу увагу. Одним із наших напрацювань є застосування під час виробництва екструдованого пінополістиролу речовин, які сприяють самозагасанню матеріалу, ‒ антипіренів. Ми закуповуємо їх в Ізраїлі ‒ на сьогодні тамтешня продукція вважається найякіснішою. Антипірени перевіряємо в українських лабораторіях і сертифікуємо як негорючі матеріали. Тому раджу під час вибору пінополістиролу звертати увагу на клас горючості, бо він буває різним.

Варто зауважити, що виробництво теплоізоляційних матеріалів «Еліт-Пласт» не шкодить навколишньому середовищу. Технологія виготовлення продукції з дотриманням вимог Кіотського протоколу знижує викиди вуглеводнів і фреонів до мінімуму. До речі, на паралельному виробництві ми виготовляємо поліетиленові пакети для пакування своєї продукції - таким чином утилізуємо відходи від основного виробництва.

Згідно з офіційниими даними, будівельний ринок поступово виходить із кризи та демонструє зростання. Яким чином це позначилося на вашому виробництві?

Навіть під час економічної кризи в Україні у 2014 році наше виробництво мало непогані результати. Проте у 2015-му ми «просіли», а вже у 2016-му все, що втратили, надолужили. Цього року взимку обсяги реалізованих матеріалів збільшилися до 20%. За нашими прогнозами, під час літнього періоду, у сезон будівництва, вони ще більше зростуть. Успішне виробництво, яке постійно удосконалюється та розвивається, високоякісна продукція, яка користується високим попитом не лише в українського споживача, а й закордонного, мабуть, це мрія кожного українського виробника.

А які ваші плани на найближчу перспективу?

Поточного року підприємство активізувало роботу в напрямку промислових сендвіч-панелей. Зараз ми постачаємо сировину усім провідним українським виробництвам, які їх виготовляють, у Київський регіон, Дніпро та Хмельницький. За нашими прогнозами, поставки зростуть із теперішніх 5% до 15%.

Також «Еліт-Пласт» розвиватиме напрямок з утеплення під ламінат. Популярність цієї опції, що є альтернативою до підлоги з підігрівом, зростає.

У подальших планах компанії ‒ розширення ринків збуту, робота над матеріалами для звукоізоляції.

Спілкувалася Галина Ромашко

Підготувала Лариса Степанушко

11