Интервью


Эксклюзивные интервью специалистов ведущих компаний для журнала Prof Build.

Читать далее

Журнал


Здесь Вы можете ознакомится и приобрести наш журнал

Перейти...

Статьи


Ознакомьтесь  с некоторыми материалами нашего журнала

Далее...

genpartneri

partneras

 

Сухі суміші для сучасного будівництва: тенденції до зростання

1058Створити ефективний майданчик для об’єднання представників усіх сегментів ринку сухих будівельних сумішей: виробників і постачальників сировинних компонентів і обладнання, представників будівельно-монтажних організацій, проектних інститутів, органів влади та галузевих об’єднань для обговорення актуальних питань галузі ‒ таку основну мету ставила редакція журналу Prof Build, організовуючи І Міжнародну конференцію «Сухі будівельні суміші-2017». Захід відбувся 2 березня в рамках Будівельного конгресу виставки KyivBuild Ukraine-2017 за підтримки Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів та ДП «Прем’єр Експо». Переповнена конференц-зала, цікаві виступи, жваві обговорення та палкі дискусії засвідчили про актуальність заходу та досягнення основної мети організаторів.

ЕКО-фактори у будівництві

Як зазначив виконавчий директор КБУ Віталій Грусевич під час відкриття заходу, ключовим мотивом сучасних виставок та конференцій у галузі будівництва є два основні ЕКО-фактори. Для держави це, перш за все, ЕКОномічна складова галузі. А от бізнес, як більш прогресивний гравець ринку, починає виводити на перше місце ЕКОлогічний фактор, переконаний Віталій Олегович. Саме темі екологічності і був присвячений початок конференції. ЕКО-тренди стають все популярнішими з кожним роком. Більш екологічного, здоровішого та якіснішого продукту від виробника вимагає насамперед споживач. Таку думку висловила координатор проектів Всеукраїнської громадської організації «Жива планета» Галина Бузан, посилаючись на результати опитування споживачів у магазинах торгівельної мережі «Епіцентр». За результатами опитування, більшість людей готові платити дорожче за якіснішу продукцію. Майже 38% споживачів (з 1260 опитаних респондентів), обираючи продукцію, звертають увагу на упаковку та маркування. Як наголосила експерт, дедалі актуальнішою та затребуванішою стає екологічна сертифікація. Для сухих будівельних сумішей існує окремий стандарт СОУ ОЕМ. 08.002.16.070:2012, який поточного року проходитиме перегляд. Загальні вимоги – екологічна політика виробництва, дотримання природоохоронного законодавства, показники екологічної результативності, енергоефективність, управління відходами виробництва. За словами Галини Бузан, еко-маркування ‒ це той інструмент, який можна застосовувати як маркетинговий помічник, а також для підтвердження своїх кваліфікаційних відповідностей під час державних закупівель.

1104Міжнародний досвід

Саме на екологічності сучасних матеріалів як одному з ключових аспектів під час вибору продукції наголосила і експерт з Білорусі ‒ радник директора ВАТ «Белгіпс» з технічних питань та впровадження і просування продукції, керуюча Радою провідних виробників СБС Республіки Білорусь Галина Дубровіна. Так, за її словами, в Білорусі зростають показники споживання гіпсокартону, оскільки він є не лише доступним, а, насамперед, екологічним. Нині в Білорусі вже вводиться технічний регламент з енергоефективного будівництва, відповідно до якого для внутрішнього оздоблення мають місце тільки гіпсові матеріали. Вони найбільш безпечні для життя та здоров’я людини. Цей матеріал також допомагає убезпечити житло від проникнення до приміщення радіоактивного хімічного елементу радону, що є головною причиною виникнення онкозахворювань. Внаслідок аварії на ЧАЕС на території багатьох областей Білорусі рівень цього газу і в повітрі, і в ґрунті дуже високий. Тому виникла необхідність створення гіпсокартону нового покоління – антирадонового. Після численних досліджень завдяки спеціальним добавкам вдалося зменшити вплив цього небезпечного елементу втричі. Безпечні для здоров'я людини та не завдають шкоди навколишньому середовищу також мінеральні наповнювачі та полімерні добавки, що застосовуються в гідроізоляційних сумішах з метою захисту будівель від руйнівного впливу вологи. Представник компанії MINOVA ECOCHEM (Польша) Войцех Вежник розповів про матеріали для бетону, які захищають його від впливу води та подовжують життєдіяльність будь-якої споруди. В Україні офіційним представництвом компанії є «Центр гідроізоляції і покрівлі» (ЦГІП).

Сировина для виробництва СБС

Про сировину для виробництва сухих будівельних сумішей, зокрема вапняк розповів координатор проектів з розвитку Української асоціації вапняної промисловості (УАВП) Роман Гладуненко. За його словами, у 2016 році обсяги виробництва вапняку зросли на 15%. За прогнозами екперта, у 2017 році очікується подальше зростання ринку вапнякового каменю, що зумовлено пожвавленням економіки та галузей споживання продукції. Першість у видобутку вапнякового каменю ‒ за Західним регіоном, зокрема Хмельницькою та Тернопільською областями. У цементній промисловості також відбувається зростання, зокрема обсягів виробництва цементу – на 5,6%. Про це повідомив менеджер проектів з екології та технологій асоціації «Укрцемент» Василь Пушкарь. Експерт також відзначив збільшення частки клінкеру підприємствами-учасниками Асоціації: за 2016-й виробництво склало 6,48 млн.т, що на 10,6 % більше, ніж у 2015 році. З 10 діючих цементних заводів випал клінкеру здійснювали 5 підприємств: ПАТ «Івано-Франківськцемент», ПАТ «Подільський цемент» (CRH plc.), Криворізьке виробництво ПАТ «Хайдельбергцемент Україна», філії ПАТ «Дікергофф Цемент Україна» – «Волинь-Цемент» і «Югцемент». Водночас відбувся спад у частині залізничних перевезень – 5,7 % на користь інших транспортних засобів. Це спричинено неналежною якістю обслуговування та необґрунтованим підвищенням тарифів на вантажні перевезення. Спостерігається зниження показників і в частині експорту цементу – на 40,1% у зв’язку із закінченням дії (до 1 січня 2017-го) безмитної квоти щодо імпорту українського цементу на рівні 500 т (ввізне мито на цемент понад квоти – 10%) у Молдові; призупинення дії в Білорусі сертифікатів відповідності на серійне виробництво (3 роки) українського цементу і введення сертифікації партій цементу. Водночас імпорт демонструє зростання на 40,9 %. Як наголосив доповідач, динаміка збільшення імпорту цементу була зумовлена певною стабілізацією загальної економічної ситуації в країні; скасуванням з 1 січня 2016 року додаткового імпортного мита (на весь імпорт, окрім критичного), що складав 5% від митної вартості цементу; зниженням з 1 січня 2016 р. ставки ввізного мита на товари з країн ЄС: на клінкери цементні – з 10% до 0%; цемент глиноземистий – з 2,0% до 0%; на інший цемент – з 10% до 7,5%.

Сучасні тенденції розвитку СБС

Згідно з дослідженнями компанії PAU Group, обсяг внутрішнього ринку споживання сухих будівельних сумішей в 2016 році зріс на 7,5%. Основні піки у виробництві та споживанні продукції припадають на березень і квітень 2016-го. Про це повідомив директор з розвитку інформаційно-аналітичної агенції PAU Group Володимир Яримовський. За його словами, за 9 місяців року, що минув, було введено близько 2 тис. тонн нових виробничих потужностей даної продукції. Доповідач переконаний, що на зростання показників вплинула, зокрема, активна робота уряду країни у напрямку енергоефективності. Йдеться про державну підтримку фінансування енергоефективних заходів в Україні через державні банки. За попередніми оцінками, на такі заходи поточного року має бути виділено 2–4 млрд. грн. За словами експерта, також зросли показники імпорту та експорту продукту – по 2%. Найбільш ефективними каналами збуту продукції понад 70% виробників вважають інтернет-сайти та інтернет-магазини. Основні стратегії виробників-операторів: розвиток продуктового портфеля та дилерської мережі, продажі через DIY-мережі та участь у тендерах. Тему державних закупівель через нову модель участі в тендерах продовжила представник програми PROZORRO Анна Мельникова. Як зауважила експерт, дана система участі у тендерах працює за прозорими умовами, а схема роботи таких майданчиків – досить проста та зручна. Такий підхід сприятиме розвитку нового ринку обсягом 250 млрд. грн. та дасть можливість учасникам зменшити витрати на маркетинг і рекламу.

Проблеми ринку та способи їх вирішення

Керівник відділу технічної підтримки «Хенкель Баутехнік Україна»Анатолій Величко розповів про проблеми, з якими зіштовхуються виробники полімерних штукатурок і фарб зокрема та виробники теплоізоляційних матеріалів вцілому. Йдеться, насамперед, про прийняття змін до ДСТУ Б В.2.6-36:2008 «Конструкції будинків і споруд. Конструкції зовнішніх стін з фасадною теплоізоляцією та опорядженням штукатурками. Загальні технічні умови». «Розробники дозволили застосовувати в системі теплоізоляції мінеральну вату низької якості водночас вимагаючи високих показників довговічності, надійності, паропроникності тощо. Тобто всю відповідальність перекладено на наші плечі», – завершив свій емоційний виступ Анатолій Величко. Своєю чергою директор Українського науково-дослідного і проектно-конструкторського інституту будівельних матеріалів та виробів «НДІБМВ» Наталія Дюжилова закликала вітчизняних виробників долучатися до створення нормативно-правової бази у сфері сухих будівельних сумішей. Як зазначила доповідач, та база, яка нині існує, вже застаріла, а механізму створення нової поки що немає. За прогнозами Наталії Дюжилової, суттєве зростання виробництва сухих будівельних сумішей відбудеться не раніше, аніж збільшення обсягів будівництва житла.

Висновки

Зберегти тенденцію зростання сегменту сухих будівельних сумішей можна шляхом нарощування експорту української продукції, переконаний президент Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів Іван Салій. «Перевезення сухих сумішей ускладнюється транспортною складовою, зокрема відсутністю залізничних вагонів. Виробникам необхідно шукати інші магістральні шляхи для доставки цього виду продукції», –переконаний Іван Миколайович. Водночас необхідно розвивати національний ринок через більш повне задоволення потреб споживачів, підвищення якості продукції, диверсифікацію ринків збуту. Окрім того, розуміння ситуації на ринку будівельних матеріалів дозволить і виробникам, і споживачам – будівельним компаніям коригувати стратегії розвитку задля досягнення поставлених цілей.

 

baner

19987487 1480326248701649 690881370 n

768

afishemain

 

 buldenergy  300250-1

200120-01

 

bud 250 150 1

250 100 ukr 2018 kb

steel freedom 2017

cp17 logo1

01

300x250 1

 

100 100

100 100 wdpag2018
ese-banner 100x100 2017 kt-banner 100x100 2017
pf-banner 100x100 2017 ukr build 100x100 gif rus foreign

          

          

          

          

  
      

      

Мы в facebook