Наши контакты: +38 044 361 92 79 | +38 067 912 89 29

Бетони об’єктів транспортного призначення на основі цементів «Дікергофф Цемент Україна» будуть мати високі експлуатаційні показники та довговічність

I1MG 53671На шляху економічного розвитку України, як економічно успішної держави, стоїть завдання з приведення транспортних шляхів до належного сучасного рівня. Враховуючи вже існуючий вітчизняний та закордонний досвід використання доріг, побудованих на основі бетону із використанням портландцементу в якості в’яжучого матеріалу, можна з впевненістю сказати, що такий тип доріг може забезпечити необхідні надійність та довговічність для безвідмовності їх експлуатації протягом тривалого періоду часу з невеликими витратами на їх обслуговування.

В Україні є надзвичайно актуальним розвиток будівництва доріг з цементобетонним покриттям або обладнання жорстких шарів дорожнього одягу. Останнім часом доцільність будівництва доріг з використанням бетону є одним із голов- них питань, що розглядаються на галузевих конференціях та на зустрічах державного рівня. Спеціалісти із будівництва та експлуатації доріг також розуміють, що це питання є актуальним та своєчасним.

Головним моментом реалізації будівництва цього напрямку є наявність матеріальної бази високоякісних складників бетону, основним з яких є цемент.

Посилаючись на діючі державні нормативні документи щодо вимог до цементів, які застосовуються при будівництві бетонних доріг, а також на закордонний та набутий власний досвід, ПРАТ «Дікергофф Цемент Україна» провела дослідження власної продукції з метою визначення її придатності для будівництва бетонних доріг в Україні.

photo5456538229542070593Дані дослідження проводилися науковими співробітниками кафедри технології дорожньо-будівельних матеріалів і хімії Харківського національного автомобільно-дорожнього університету.

Одними із головних критеріїв перевірки були показники міцності, водопотреби, визначення термінів тужавлення, питомої поверхні, а також сумісність цементу із основними сучасними хімічними добавками до бетонів, що вже добре себе зарекомендували при виготовленні бетонів дорожніх та аеродромних покриттів. Одними з основних властивостей довговічності бетонів є морозостійкість та водопоглинання. В резуль таті досліджень було встановлено, що всі проби бетонів з цементу «Дікергофф Цемент Україна» витримали випробування морозостійкості для класу за морозостійкістю F200, що є граничною для всіх регіонів України. Водопоглинання бетонів на основі цементів марки 500 не перевищило 2%, а цементів марки 400 – 3%, що свідчить про формування щільної структури бетону та, як наслідок, забезпечує тривалий термін експлуатації, виготовлених на його основі конструкцій та виробів.

Але, незважаючи навіть на високі показники морозостійкості та низьке водопоглинання, додаткової уваги заслуговує стійкість бетону на основі цементу «Дікергофф Цемент Україна» до лужної корозії. Ця корозія викликана реакцією лугів портландцементу із заповнювачами бетону, і принципово відрізняється від звичайної тим, що руйнування викликається не взаємодією зовнішнього середовища з бетоном, а процесами, які виникають всередині бетону внаслідок взаємодії лугів цементу з реакційноздатним кремнеземом заповнювача. При сучасній технології виробництва цементу в складі клінкеру завжди міститься різна кількість лужних сполук, причому оксид натрію присутній майже у всіх фазах клінкеру. Тому, головним чином, вміст лугів в цементі залежить від використаної сировини для його виробництва.

111Накопичені дані досліджень і спостережень за станом споруд свідчать про те, що руйнування бетону внаслідок даного виду корозії може наступити навіть через 10-15 років після початку реакції. Поступове розширення бетону і його руйнування відбуваєть ся в результаті тиску, що виникає в контактних шарах реакційноздатного заповнювача і цементного каменю. Воно викликається набуханням продуктів реакції і осмотичними явищами, що виникають через напівпроникності цементного каменю по відношенню до продуктів реакції.

Тому, в багатьох розвинених країнах вже вводиться обмеження на вміст лужних оксидів в перерахунку на Na2Oекв., наприклад, в Німеччині обмеження складає не більше 0,8% для портландцементів та до 1,0% для портландцементів зі шлаком.

Зважаючи на отриманий в ході досліджень позитивний результат та високі показники технічних та будівельно-технологічних властивостей, а також низький вміст лугів, можна бути впевненим, що бетони об’єктів транспортного призначення на основі цементів «Дікергофф Цемент Україна» будуть мати високі експлуатаційні показники та довговічність.

На сьогоднішній день бетон на основі цементу «Дікергофф Цемент Україна» вже використовується при будівництві ряду транспортних об’єктів, серед яких капітальне будівництво злітно-посадкової смуги міжнародного аеропорту в Одесі компанією «Автомагістраль - Південь». Протяжність нової злітно-посадкової смуги складатиме 2,8 км. Цемент «Дікергофф Цемент Україна» марки ПЦ I–500 Р-Н використовується для найвідповідальнішої частини, а саме фінішного покриття – верхнього шару злітно-посадкової полоси з важкого бетону товщиною 40 см.

Варто зазначити, що цемент «Дікергофф Цемент Україна» був обраний для застосування на цьому проекті саме завдяки високим показникам якості та чудовій сумісності з необхідними хімічними добавками для бетону, що дало змогу оптимізувати склад бетонних сумішей для досягнення необхідних технологічних та експлуатаційних характеристик бетонів для майбутньої злітно-посадкової смуги.

Євгеній Захарченко, менеджер з якості ПРАТ «Дікергофф Цемент Україна»

ПРАТ “Дікергофф Цемент Україна”,

тел.:+ 38 (044) 536-19-53

Філія “Волинь-Цемент”,

тел.: +38 0(3652) 69-205

Філія “ЮГцемент”,

тел.: +38 0(512) 59-45-01

Список Статей