Наши контакты: +38 044 361 92 79 | +38 067 912 89 29

Шляхи розвитку українського ринку кераміки

49162119053 01b67b53a4 o5Наприкінці минулого року пройшла щорічна міжнародна конференція InterClay.UA , присвячена керамічним ринкам України та технологіям виробництва. Серед ключових тем були: розвиток вітчизняного ринку, технологічні інновації та виробничий досвід, а також найбільш актуальні і практичні питання зі сфери просування та збуту. Організатором заходу виступила компанія FPR-Events.

Чим живе ринок?

Почали конференцію з резюме, чим саме живе ринок керамплитки, керамограніту, санітарної кераміки і сировини для їх виробництва, аналізу динаміки та напрямків експорту та імпорту продукції. Тож, в цілому на сьогоднішній день висновки були не найкращими — об’єми сукупної пропозиції весь попередній рік йшли на спад, а виробництво та експорт, в основному, скорочувалися.

Так, за словами Катерини Коліної, керівника проекту All Ceramics, виконавчого директора IndexBox Marketing обсяг сукупної пропозиції керамічної плитки за підсумками 2018 року показав скорочення (-16%) до млн кв.м. Ринок санкерамікі також зазнав зниження обсягів споживання та склав 2 163 тис. шт., що відповідає падінню на 20%, в порівнянні з аналогічними показниками попереднього періоду. «Що стосується балансу ринку керамічної плитки і керамограніта, то за підсумками 2018 року на тлі зростання обсягів імпортних поставок ми 49162333686 373a5d3c17 o5бачимо + 13%. Виробництво і експорт тим часом скоротилися на 6% і 18% відповідно. По санкераміці дані інші - об’єми імпорту підросли на 24%, але виробництво в цілому продовжує показувати негативну динаміку та по результатам року склали -24%. Між тим, загальна діаграма вітчизняного ринку плитки та керамограніту за підсумками 2018 року виглядає наступним чином: частка плитки для підлоги і підлогового керамограніта склала 45%, облицювальної плитки - 35%, фасадної - 20%.

Також за нашими даними на ринку переважають дві основні категорії санкерамічних виробів: підлогові унітазикомпакти і умивальники (45% і 35% відповідно). Значно менше припадає на долю підвісних унітазiв (15%) та на іншi вироби (7%). Структура ринку за ціновим сегментом демонструє, що в 2018-2019 роках попит був на економсегмент, та середньо-низький сегмент», — повідомила доповідачка. Також окремо обговорювалися зовнішньоторговельні відносини. Згідно з даними Катерини Коліної, імпорт керамічної плитки і керамограніта дещо зріс. В 2017 році вiн склав 10,0 млн кв. м, а в 2018 році - 11,3 млн кв. м. Основними країнами-імпортерами були Польща, Китай, Італія, Індія, Білорусь. Експорт керамічної плитки і керамограніта ж, навпаки, трохи знизився: в 2017 році складав 20 млн кв. м, в 2018 році - 18,9 млн кв. м. До п’ятірки країнекспортерів увійшли РФ, Польша, Молдова, Румунія, Білорусь.

А ось по санкераміці і імпорт і експорт у 2018 р збільшилися в порівнянні з 2017 р.: імпорт склав 271 тис. шт замість 218 тис. шт (Польша, Китай, Туреччина), а експорт - 630 тис. шт проти 624 тис.шт (Польща, Білорусь, Німеччина).

49162576687 610a636d93 o5Мода на геометрію, мiнiмалiзм та орієнтир на внутрішній ринок

З вищенаведеної картини експерти виокремили тенденції 2019 р. По-перше, виробники як плитки та керамограніту, так і санкераміки були більш орієнтовані на внутрішній ринок. При цьому така тенденція, скоріш за все, очікується i в 2020 році.

Окрiм того, експерти резюмували, що останнім часом змінилися вподобання покупцiв, щодо зовнішнього вигляду товару. В тренді були геометрія і нестандартні форми: «луска», «стільники», трикутники, ромби, плитка з 3D і 4D ефектом, керамічні шпалери, імітація природних матеріалів (дерево, камінь), металів, пастельні кольори і монохром, тераццо. Санкераміка ж виділилася мінімальними рішеннями і настінним розміщенням (зростання інтересу до підвісних виробів), різними кольоровими рішеннями і матовими поверхнями. Також виробники плитки і керамограніту відзначили зростання попиту на великі формати (30х90, 60х60 і 90х60, 120х60 і ін.) та високу затребуваність малих форматів плитки («кабанчик-метро», мозаїка).

Технології майбутнього та управління виробництвом

Не менш цікавим був блок доповідей про технологічні інновації, які впроваджувались на виробництвах, а також нову сировину та устаткування. Наприклад, про запуск виробничої лінії керамограніту розповів Михайло Наумов, генеральный директор ПАТ «Інтеркерама»; про традиційну технологію виробництва плитки та нову технологію EcoPrep (концепція сухої підготовки матеріалу у виробництві плитки) повідомили представники виробника “Eirich”.

Окрім цього, в ході конференції жваво обговорювалися причини браку на виробництві і як цього можна уникнути, драйвери зростання для українських фабрик з виробництва кераміки, i такі робочі питання, як саме споживач вибирає товар, які фактори на це мають вплив, як конкурувати з імпортною продукцією та ін.

49162605496 da7ea36823 o5Актуальним блоком конференції також було управління виробництвом задля збільшення ефективності та зниження витрат. Присутні експерти ділилися кейсами з практики в Україні та за кордоном і відокремлювали те, що ще можна застосувати до українських реалій. Піднімалися теми розвитку дистрибуції, мотивації співробітників, прогресивні практики в організації збуту через сучасні канали комунікацій - інтернет-магазини, Youtubeканали, SММ- просування

Тему лояльності будівельних майстрів, діджиталу та освіти підняв Михайло Гришин, керівник відділу маркетинга Henkel Bautechnik Ukraine. Він продемонстрував, що інтернет став головним каналом пошуку інформації для прораба. Окрім того, робітники будівельної галузі наразі відрізняються від тих, якими були 10-15 років тому. Вони постійно навчаються: проходять онлайн-курси, тренінги на об’єктах та підприємствах, дивляться вебінари тощо. Вони знають, що хороший експерт своєї справи коштує дорожче та на нього полюють клієнти, партнери, роботодавці.

Про те, як виробнику плитки просувати свою продукцію також розповів Віталій Маланчук, блогер, досвідчений плиточник, ведучий майстер-класів з укладки плитки в Україні, Росії і т.д., експерт Ліги майстрів, експерт команди mVolt, котрі єдині й перші в Україні приклеїли крупноформатні плити розміром 3600×1200×6 мм).

На конференції також виступив Іван Левченко, консультант Кайдзен Інститут Україна. Він розповів, як побудувати вигідну всім взаємодію між відділами в компанії, про систему мотивації і те, що не завжди тільки гроші є ключовим мотиватором залученості робітників до процесу постійного покращення.

Про збут та маркетинг розповіли Роман Гавриш, засновник та керуючий партнер маркетингової агенції Aimbulance, Тетяна Сорокіна, керівник студії дизайна Sorokina Design, та Володимир Свірський, керівник будівельної компанії SVP Group. Вiдвiдувачi конференцii підсумували, що така галузева подія, як InterClay.UA, дуже цікава та корисна гравцям ринку.

«Ми розглядаємо конференцію як професійний і комунікаційний майданчик, де спеціалісти з різних країн мають можливість обговорити перспективи розвитку промисловості галузі та останні тенденції, які можуть бути впроваджені на підприємстві», - кажуть вiдвiдувачi.

Список Статей