Наши контакты: +38 044 361 92 79 | +38 067 912 89 29

UkrCemFor-2017

img 08868Головними темами VIІ Міжнародної конференції «UkrCemFor 2017: Цементна промисловість. Найкращі практики. Перспективи розвитку», що пройшла у Києві 23–25 травня, були нарощування потужностей вітчизняного ринку цементу, перехід на європейські стандарти якості й боротьба з фальсифікатом, дбайливе ставлення до навколишнього середовища і впровадження новітніх технологій, зокрема будівництва цементно-бетонних доріг методом безперервного лиття. Та про які б перспективи не йшлося, які би плани не озвучувалися, кінцева мета спільних зусиль українських, та й закордонних цементників – поліпшення життя конкретної людини.

Це вже сьомий з’їзд найбільших українських та європейських учасників цементного ринку під егідою Асоціації виробників цементу України «Укрцемент». Цьогоріч він проходив у стінах готелю Radisson Blu і мав формат тематичних панелей.

Партнерами форуму серед інших виступила так звана «велика п’ятірка» – 5 найбільших цементних компаній повного циклу, що працюють в Україні: «CRH Україна», «Дікергофф Україна», «ХайдельбергЦемент Україна», «Євроцемент» та «Івано-Франківськцемент».


img 08949«Цемент – це будівельний хліб. Один із найважливіших показників зрілості економіки країни – це рівень споживання цементу на душу населення. Де є здорова цементна галузь, економіка країни теж вважається здоровою». Цю цитату виконавчого директора Асоціації виробників цементу України «Укрцемент» Романа Скільського, мабуть, можна взяти за програмну. Усі доповідачі так чи інакше відзначали взаємовплив поступального руху економіки та цементного сектору. «Кожен процент росту ВВП – це 4–5% росту цементної промисловості», – конкретизує голова «Укрцементу» Павло Качур.

Торік обсяги виробництва цементу зросли приблизно на 7%. Це перші паростки підйому з 2011 року! Позитивна динаміка спостерігається й в аспекті виробництва цементу на душу населення. Сьогодні цей показник становить 210 кг. Але такі результати досягнуто переважно за рахунок буму житлового будівництва в мегаполісах. До слова, за підсумками 2016 року будівельний сектор зробив 17-відсотковий ривок вперед. Нові перспективи для цементників, та й української економіки загалом відкриє анонсоване на «UkrCemFor 2017» відновлення вітчизняних автодоріг. Як зазначив міністр інфраструктури Володимир Омелян: «Моя мрія як міністра, щоб принаймні Південь та Схід України мали бетонне покриття автошляхів. Плани 2015–2016 років були зруйновані нашою реальністю. Фактично 95% автодоріг були вже непридатні для використання. Сьогодні ми розуміємо, що альтернативи бетонним дорогам немає. Насамперед ми плануємо побудувати в бетоні шляхи Дніпропетровської, Миколаївської, Закарпатської областей. А також новий автобан, щонайменше південну його частину, яка з’єднає Гданськ і Одесу. Проект уже погоджено Європейською комісією. Зараз допрацьовуємо технічні деталі, й за підтримки міжнародних фінансових організацій ми його запустимо, я вірю, наступного року».

Мережа автомобільних доріг України сьогодні становить 170 тис. км. Із них лише 1,5–2% виконано в цементо-бетоні. Для порівняння, у Європі близько 30% цементно-бетонних доріг, а у США цей показник сягає 60%. Будівництво цементно-бетонних доріг в Україні, як вважають спеціалісти, може стати вагомим рушієм виходу з кризи. Зокрема, це забезпечить додаткові робочі місця як у цементній, так і суміжних сферах виробництва. До того ж поліпшення інфраструктури країни підвищить її конкурентоспроможність на міжнародному ринку.


img0 8886Тож анонсування будівництва цементно-бетонних доріг новітнім методом безперервного лиття – це один із ключових пунктів Конференції, реалізація якого позитивно вплине на якість життя кожного українця.

Другим ключовим моментом VII Міжнародного з’їзду цементників у Києві стало підписання меморандуму «Про гарантію якості цементу в торговельних мережах України» між представниками будівельних гіпермаркетів «Епіцентр К» і «Нова Лінія», з одного боку, та Спілкою споживачів України й Асоціацією виробників цементу України «Укрцемент» – з іншого. Документ передбачає 2-етапний підхід. Перший етап – витіснити з полиць неправильно марковану продукцію, а це близько 80% фальсифікату. Другий – продумати механізми періодичного вхідного контролю якості товару. Відчутну потребу в такому меморандумі обґрунтував Роман Скільський: «Ми часто зіштовхуємося з проблемою недоброякісного цементу на українському ринку. Йдуть маніпуляції на хімічному складі: або продають дешевше неякісний товар, або на недовазі». Павло Качур підкреслив важливість виробництва якісного цементу: «Якісна продукція – це не просто гарантія того, що покупець отримає той товар, за який заплатив. Насамперед це безпека життя простої людини. Бо якщо цемент буде неякісний, то конструкція будівлі може обвалитися. Спільними діями виробника, продавця й громадської організації ми хочемо зробити у виграші просту людину. Щоб її не обманювали на вазі, якості та підробленій етикетці». Директор із розвитку в Україні компанії CRH Мігел Машаду у цьому контексті зазначив: «Перевагою боротьби з фальсифікатом є створення образу цементу як надійного продукту. Також можна відстежувати продукт і якість від виробника до кінцевого споживача. Це створює умови для чесної конкуренції, без зовнішніх факторів, що впливають на якість, а продукт розвивається згідно з потребами кінцевого споживача. І, нарешті, збільшується частка цементу з гарантією якості, а держава робить крок до збільшення прозорості економіки. Будівельна галузь і економіка в цілому, у свою чергу, стають стійкішими».

img 09038Але варто зазначити, що ми виробляємо якісний продукт. Інфраструктура цементних виробництв розвинена по всій території країни. Павло Качур запевняє: «Цементна промисловість готова поставити на ринок України цемент високої європейської якості, й поставити в кількості, необхідній для потреб вітчизняної економіки». Навіть попри проблеми, які заважають галузі працювати на повну потужність. Серед найгостріших експерти виділяють застаріле технічне оснащення (потреба модернізації), нечесну конкуренцію і вже згаданий фальсифікат (потреба контролю якості), а також брак підтримки вітчизняного виробника (потреба виваженої політики протекціонізму). Випробуванням для цементників є й нинішня політична ситуація. Втрата старих ринків збуту, за підсумками 2016 року, потягла за собою скорочення експорту продукції на 40%. Нині відбувається переорієнтація на нові ринки збуту, зокрема європейські. Але для безперешкодного продажу в країнах Євросоюзу Україні потрібно перейти на європейські стандарти, що, у свою чергу, дозволить подавати заявку на СЕ маркування.

Віце-президент Конфедерації будівельників України Олександр Ротов у своєму аналізі ситуації в будівельній сфері наголосив на проблемі «громадянства» нових технологій. Бракує своїх, вітчизняних. Українська цементна промисловість має потужні науково-дослідні інститути, молодих перспективних спеціалістів, здатних продукувати ідеї. А вони, будівельні компанії Конфедерації, у свою чергу, втілюватимуть у життя прогресивні задуми, створюватимуть сучасне обличчя України. «Ми хочемо бачити нову Україну, любити її, наше рідне бачити новим».

Ольга Губа

Список Статей