Наши контакты: +38 044 361 92 79 | +38 067 912 89 29

«Дікергофф Цемент Україна»: досвід у виробництві цементу для дорожніх та аеродромних покриттів

lk678Будівництво доріг бере свій початок ще з античних часів. Саме римляни винайшли багатошарове полотно, в основі якого були послідовні пласти утрамбованого щебеню та гравію, що комбінувалися з піском. З часом для укладання дорожнього покриття почали використовувати цемент, що не лише зміцнював брук, а й поліпшував гідроізоляцію та запобігав розмиванню основи – так званої подушки. З практикою з’ясувалося, що високу міцність та зносостійкість забезпечує цементобетон. Терміном служби цементобетонного покриття прийнято вважати 40-50(!) років, а асфальтобетонного – 10-15 років. В Україні реальний міжремонтний термін експлуатації останнього, на жаль, набагато коротший від проектного. Тому будівництво довговічних, зокрема цементобетонних доріг, сьогодні особливо актуальне.

 0 9e5a2 40d19ec4 xxlОцінка стану як старого, так і нового бетонного покриття показує, наскільки важливим є дотримання усіх вимог під час будівництва доріг. Для забезпечення їх витривалості необхідне перш за все правильне проектування, професійне виконання робіт та застосування якісного бетону, зокрема для верхніх шарів дорожнього одягу. Нехтування цими вимогами може призвести до значних передчасних руйнувань та великих затрат на ремонт та обслуговування.

 Високоякісний цемент – тренд дорожнього одягу Головний складник дорожнього бетону ‒ цемент. І ви- моги до нього досить жорсткі та зазначені у відповідних державних стандартах України та будівельних нормах. Проте не лише до цементу висуваються жорсткі вимоги, бетон теж має відповідати спеціальним нормам. Серед найважливіших ‒ клас бетону за міцністю на розтяг при вигині Btb4,8 та більше; клас за міц- ністю при стисканні В35 і біль-ше; марка за морозостійкістю F200 і більше; об’єм залученого повітря 5‒7%; легкість укладання бетонної суміші П1 та Ж1 в місця укладання. Усіх цих вимог дотримується виробник цементу ‒ ПАТ «Дікергофф Цемент Україна», що має значний досвід у вирішенні завдань, пов’язаних із будівництвом цементобетонних покриттів автомобільних доріг та аеродромів в Україні. Ком- панія виготовляє високоякісний цемент для бетону, який добре себе зарекомендував та неодноразово застосовувався під час складних дорожніх робіт. У Харкові за завданням міської ради під час монолітного бетонування проміжку між трамвайними коліями застосовували та продовжують застосовувати цемент ПЦ I–500Р-Н (СЕМ І 52,5 N) та ПЦ ІI/А– Ш–500Р–Н (СЕМ ІІ/А-S-42,5R) виробництва «ЮГцемент» філія ПАТ «Дікергофф Цемент Україна». У Києві під час будівництва розв’язки міської електрички на Троєщині та з’їзду з мосту метро на вулицю Пирогівський шлях застосовано цемент ПЦ I–500Р-Н (СЕМ І 52,5 N) ви- робництва «Волинь-Цемент» філія ПАТ article image-image-article.1bf8a41b-7a3d-4960-8124-b5ad6298a530«Дікергофф Цемент Україна». Отже, цементи виробництва «Дікергофф Цемент Україна» за результатами проведених випробувань та всіма параметрами відповідають вимогам нормативних документів: ДСТУ Б В.2.7-46:2010 «Цементи загально-будівельного призначення. Технічні умови», ДБН В.2.3-4:2015 «Споруди транспорту. Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво», ВБН В.2.3-218-008-97 «Проектування і будівництво жорстких та з жорсткими прошарками дорожніх одягів». А також – ДСТУ Б В.2.7-43-2006 «Будівельні матеріали. Бетони важкі. Технічні умови», ДСТУ Б В.2.7-145:2008 «Будівельні матеріали. Вироби бетонні тротуарні неармова- ні. Технічні умови», ДСТУ Б.В.2.7-237:2010 «Будівельні матеріали. Камені бетонні і залізобетонні бортові. Технічні умови» – у частині вимог, що висуваються до цементу для виготовлення верхнього шару дорожнього покриття з монолітного цементного бетону, а також елементів облаштування автомобільних доріг (тротуарна плитка, бортові камені та ін. зі збірного бетону), та можуть бути використані для вироб- ництва та укладання бетонних пластів без обмежень. Ці висновки підтверджено результатами власних випробувань, висновками Харківського національного автомобільнодорожнього університету та успішною багаторічною експлуатацією об’єктів дорожнього та аеродромного будівництва в Україні.

 Євгенія Лебеденко, кандидат технічних наук, мене- джер з якості ПАТ «Дікергофф Цемент Україна»

 

Список Статей