Наші контакти: +38 044 361 92 79 |  +38 067 912 89 29 |    

СЕРГІЙ ПАНЧЕНКО: «Постійними в умовах світової нестабільності можуть бути лише зміни»

Сергій ПанченкоЦе інтерв’ю — історія успішного бізнесу, який уже понад 5 років залишається експортером дверей №1 в Україні. Про розвиток та процеси змін розповів Сергій Панченко, власник ТМ «Міністерство дверей»

Повномасштабна війна стала новим випробуванням на міцність не лише для українців, а й для всього світу. Який зараз стан дверної галузі та що нас очікує у майбутньому — далі в інтерв’ю.

 

 Prof Build: Як ви зустріли 24 лютого? Що вдалося зробити в перші тижні повномасштабного вторгнення?


Зранку 24 лютого нам довелося планувати все своє життя поновому. На той час у «Міністерства дверей» було багато замовлень, але команді довелося їх відфільтровувати. Ми повністю прибрали внутрішній ринок, залишили лише продукцію для експорту. Просто тому, що були впевнені, що зможемо її відправити. У перший день війни передчасно сплатили повну суму податків: близько пів мільйона гривень. Ці гроші були кри-тично потрібні нашій державі.

У перші тижні повномасштабного вторгнення у «Міністерства дверей» з’явився но-вий принцип: «Двері зачекають, у нас важливіші справи!». Ми розпочали активну допомогу та підтримку ЗСУ: виготовили понад 1500 бронежилетів; варили протитанкові їжаки будь-якої форми відповідно до запитів військових; активно донатили та забезпечували всім необхідним наших співробітників, які перебувають на передовій. 


Ми продовжуємо робити це й досі. Намагаємося допомогти цивільним на звільнених від окупації територіях: нещодавно безкоштовно надіслали близько 100 дверей для мешканців Бучі. 

«Міністерству дверей» вдалося пропрацювати до 5 березня. Потім ми призупинили виробництво на місяць для того, щоб реалізувати проєкти ощадливого виробництва, які вже планували раніше.
Одна з найважливіших змін у «Міністерстві дверей» —це працевлаштування значно більшої кількості жінок. Із 24 лютого наш колектив підсилили 35 жінок. Так, розуміємо, що виробництво дверей, метал — це важко. Ми зробили все можливе, щоб оптимізувати всі процеси. Продукція йде по лінії, жінкам не потрібно носити чи піднімати щось важке.


Вже у квітні ми почали працювати у звичному для нас режимі.


Prof Build: На чому сфокусувалися нині в роботі компанії та які завдання вважаєте основними?


photo 2022 12 05 15 19 34Зараз ми найбільше сконцентровані на тому, щоб бути готовими. Що це означає? Як завжди, порівнюю зі спортом. Неможливо бути в чудовій формі постійно. Спортсмени звикли тренуватися саме під змагання. У розпал пандемії змагань майже не було. Після того, як пандемія певною мірою стихла, змагання відновилися. Однак ті спортсмени, які продовжували тренуватися під час карантинних обмежень, показали кращі результати. Цей принцип працює і в бізнесі. Наше основне завдання зараз — бути готовими. Ми робимо певне переобладнання: замовили абсолютно новий лазерний верстат, аналогів якому в Україні немає. Також придбали додаткове обладнання, яке полегшує та пришвидшує нашу працю, збільшує обсяги виробництва та зменшує собівартість продукту.


Ми маємо відпрацювати до ідеалу той варіант роботи, який хочемо бачити наступного року. Це потрібно для того, щоб нам вдалося швидко задовольнити попит внутрішнього ринку після нашої Перемоги. Наприклад, зараз ми працюємо в одну зміну. Згодом плануємо мати другу і третю. Для злагодженості їх роботи нам потрібно відпрацювати всі алгоритми ще на першій. Цим і займаємося.

 

Prof Build: Сьогодні, без винятку, зросла вартість усього. Як це вплинуло на ваш сегмент?


Так, ціна росте, але зменшився попит. Він має значно нижчі показники не лише в Україні, а й в інших країнах Європи. Рік тому у цей час доставка контейнера з Китаю до Польщі, Румунії чи України, коли ще працювали наші порти, становила приблизно 12-15 тис. доларів. Зараз це близько 3750 тис. доларів. Така ціна була десять років тому, а це вже здешевшання. Щоб довезти товар із Румунії чи Польщі до нас, потрібно ще десь 3-4 тис. доларів, але все одно це вже набагато менше, ніж було рік тому. 

Я мислю китайською логікою, тому постійно думаю над тим, як зменшити собівартість продукції. Раніше їздив до Китаю кожен місяць-два, відвідував дверні, фурнітурні заводи тощо. У чому їхня особливість? Вони постійно змінюються. Якщо місяць тому тут працювало дві людини, зараз — «півтори». Що це означає? Одна людина працює весь день, інша — половину. 

Ми обдумуємо це питання також. Якщо раніше в компанії працювало більше чоловіків, тому що було велике фізичне навантаження, то зараз це інакше. Ми оптимізуємо виробництво, щоб жінка, наприклад, могла просто натиснути кнопку, і процес пішов. Або людина, яка працювала лише за одним верстатом, була здатна закрити два.

Зараз є дуже цікавий приклад, як ми зменшуємо собівартість продукції. У нових виробах металу буде менше, але це ніяк не вплине на їхню пружність чи міцність. Таким чином, зникає багато операцій із порізки, згину чи зварювання цього матеріалу. Зате ми вирішили додати більш щільний утеплювач, який збереже тепло вашої домівки. Раніше наші двері коштували близько 9 тис. грн.


Торговельні точки здебільшого брали продукцію інших виробників із ціною близько 12 тис. У покупця сформувалася логіка: якщо двері коштують менше, то вони поганої якості. Ціна на їх виготовлення зросла на 50% у середньому. Зараз це близько 20-22 тис. грн. Наші двері подорожчали лише на 20-30%, тобто досягли позначки у 12 тис. грн. Це саме те, що зараз потрібно нашому потенційному клієнту.

photo 2022 12 05 15 19 40 photo 2022 12 05 15 19 44


Prof Build: Чи з’явилася нова лінійка продукції та хто сьогодні основний замовник?


Замовник не змінився, але постійно коливається частка того, хто купує. Наприклад, влітку-восени було десь 40% експорту, 60% — внутрішнього ринку. Коли в листопаді була масована атака на нашу інфраструктуру, останній показник значно просів. Монтажники не можуть встановити двері, тому що немає світла. Люди менше витрачають грошей на внутрішній ринок. Навесні, наприклад, експорт становив 95%. Забудовники також замовляють наші двері.

Однак основну ставку на них ми робимо вже на період після нашої Перемоги, коли треба буде швидко відбудовуватися. Зараз немає активних закупівель із Бучі чи Ірпеня від забудовників. Ми щиро чекаємо того часу, коли будемо потрібні там. Розуміємо, що наші двері за співвідношенням ціни та якості — це найкращий варіант для відбудови України. Великий обсяг виробництва точно зможемо забезпечити.


Prof Build: Нині виникла ще одна проблема —відключення електроенергії. Як ваша компанія підлаштовується під реалії часу?


Це проблемне питання для багатьох. Якщо раніше ми працювали вдень, то зараз хтось працює вночі або на вихідних. 

Тут питання не лише у відсутності електрики. Навіть тоді, коли вона є, то доступна в дуже обмеженій кількості. Ми не можемо споживати її стільки, скільки споживали раніше. Це ще одна проблема, яка не дуже відома приватним користувачам. 

Ми вже замовили великий генератор на 770 кВт із Туреччини — нам його вистачить. Він буде готовий за 2-3 тижні, наприкінці року маємо його отримати. Це забезпечить нам певну стабільність. Коли вимикатимуть електрику, ми будемо працювати на своїй. Увімкнули — ми вимкнули генератор, і все. Звісно ж, відсутність електроенергії вплинула на терміни виробництва. Ми десь позатягували певні відвантаження, але ми виправимося,  наздоженемо, і все буде добре. 

Кожна проблема — це можливість. Так ми вчимося економити, втиснутися в ті обсяги електроенергії, які нам дають. Парадокс: за наявності електрики у нас це не виходило, а зараз цілком справляємося. Вміння економити допоможе компанії у майбутньому, коли ми перейдемо на альтернативні джерела електроенергії. 

Prof Build: За вашими розрахунками, які результати очікуються за підсумками 2022 року?


Я вважаю, що будівельна галузь зараз перебуває в режимі «stand by». Здається, наче вона й не стоїть на місці, але якихось ефективних рухів там немає. Я багато їжджу у відрядження Україною, бачу, що захід України будується. У східній частині все досить повільно.

Будівельна галузь запуститься досить швидко, коли стане більш-менш безпечно. Впевнений, що саме вона стане рушійною силою для інших галузей. Гарантовано очікуємо падіння ринку. Наприклад, у сфері дверей воно становитиме близько 50%. Саме таку кількість дверей ми не виготовили порівняно з попереднім роком. 

Більш точні дані будуть уже наприкінці грудня. Якщо минулого року ми мали 33% всього експорту дверей з України, то цього року ми будемо мати 40-50%. 

Команда «Міністерства дверей» не зупинялася в березні. Ми відвантажували продукцію, коли багато виробників зупинилися. Так, зараз вони працюють, але стартувати все ж таки важко.

Нагадую, що зараз в українського бізнесу важлива місія: разом тримати міцний тил та економічний фронт. Кожного дня ми продовжуємо робити все можливе і неможливе для щасливого майбутнього України.


«Міністерство дверей» залишається міцним економічним тилом держави, активно працюючи на експорт. Гуртуймося, разом ми впевнено рухаємося до нашої Перемоги. 

https://ministerstvo-dverej.ua/

https://www.facebook.com/sergeipanchenko9664

Лого Міністерство дверей Фб Сергія

Список Інтерв'ю