Наші контакти: +38 044 361 92 79 |  +38 067 912 89 29

Валерій Котляр: «Не зупинятись, розвиватись та наближати перемогу»

Валерій КотлярBARKS™ («Барк Сістемс») український виробник алюмінієвих систем для навісних вентильованих фасадів та систем скління, який є одним із лідерів серед виробників цієї сфери. З початку повномасштабної війни компанія майже не зупиняла свою діяльність і забезпечувала вітчизняний ринок будівельними матеріалами.

Варто зазначити, що «Барк Сістемс» отримала відзнаку в номінації «Виробник будівельних матеріалів 2022» під час UKRAINIAN SPECIAL BUILDING AWARDS IBUILD (27 грудня 2022 р.).

Ключовий напрям діяльності компанії – розробка та виробництво українських енергоефективних алюмінієвих рішень для будівництва, а саме: навісних вентильованих фасадів, світлопрозорих захисних конструкцій, суцільноскляних перегородок, сонцезахисних ламелів, вентиляційних решіток. Продукція застосована в багатьох торгово-розважальних та торгово-офісних центрах, супермаркетах, приватних будинках, ресторанах, готелях, стадіонах та інших об’єктах. «BarкS» – це більш ніж 8 тис. успішних реалізованих систем, комплектуючих та конструкцій. Географія постачання продукції компанії охоплює всю Україну. Як долали труднощі, на чому сфокусувались нині та які стратегічні плани має компанія на майбутнє, розповів Валерій Котляр, директор «Барк Сістемс».

226304729 1751698868358394 4261907729293571868 n

Prof Build: Здається, жоден бізнес в Україні не був готовий до повномасштабної війни. Якими були ваші перші дії та як відновлювали роботу компанії?

– Перші два тижні ми не працювали зовсім. Хоча на роботі я був щодня, спілкувався з керівниками відділів.
Наш основний офіс, склади, виробництво розташовані в Києві, тому ми приймали організаційні рішення, зважаючи на обставини. Моніторили, вирішували, що будемо робити, бо ситуація склалась, м’яко кажучи, вкрай важка.

Маючи поточні зобов’язання перед нашими клієнтами, ми відновили роботу в Києві лише через два тижні, тоді як у Харкові не працювали. На той час практично всі зупинили роботу, в тому числі й алюмінієві заводи, продажі знизилися майже до нуля, ринок завмер на два місяці. Починаючи з квітня заводи почали поступово відновлювати свою роботу. Хоча ми, у свою чергу, не зупиняли виробництво, а продовжували виконувати обсяги, які потрібно було відпрацьовувати. Таке рішення дозволило нам вийти на 50% від довоєнної потужності вже через пару місяців після початку повномасштабної війни.

Звісно, частина колективу евакуювалася, працювала віддалено. Наразі більшість співробітників змогли повернутися в офіс.

  photo 2022 12 01 09 54 07photo 2022 12 01 10 24 47   

 

Prof Build: Які завдання в роботі компанії на сьогодні вважаєте основними? На чому зосередилися?

 

– Нині компанія займається, як висловилася одна відома людина, «домашнім завданням». Це ті процеси та нагальні питання, на які завжди бракувало часу через завантаженість виробництва, менеджерів, конструкторів.

Паралельно активізувався відділ збуту – почав більше працювати із замовником, не тільки з питань реалізації продукції, а й комунікації: більше знайомитись, спілкуватись.

Наразі, доки немає великої активності на ринку, ми більше фокусуємось на внутрішніх питаннях, відбудові та налагодженні процесів усередині компанії, комунікації, виявленні точок росту. Загалом це ті питання, до яких ніколи не доходили руки.  

Також серед основних завдань на сьогодні – підготовка компанії та її подальший вихід на міжнародні ринки. Ми займалися цим і до війни, але зараз бачимо, що попит на нашу продукцію за кордоном збільшився. Нині постачаємо матеріали на зовнішній ринок і водночас готуємо сировинну базу та підтягуємо свої навички (скіли) для опрацювання заявок. Так ми будемо більш мобільні в плані співпраці з Європою. 

 

photo 2023 01 27 11 13 53

 

 

Prof Build: Сьогодні кожен відчуває на собі підвищення цін, і бізнес не є винятком. На Вашу думку, чи зміниться ситуація в найближчий час і до чого готуватись?

 

– Цілком очікувано, що зростають ціни. Підвищення вартості сягнуло 40-50% відносно лютого 2022 року. Але якщо брати загалом, то, на мою думку, нині порівняно кращі умови для будівництва. Адже після закінчення війни та нашої перемоги відбудеться ще досить суттєве зростання цін. Тому ми з нашими менеджерами та спеціалістами всім пояснюємо: якщо у вас є можливість, то саме зараз потрібно будувати, добудовувати свої проєкти, бо вже при виході в нормальний робочий режим попит буде надвеликий, виникне дефіцит матеріалів, послуг монтажу тощо. Таку тенденцію ми вже бачимо у наших клієнтів

.

DSC 00371Prof Build:  Чи вплинула ситуація в країні на вашу лінійку продукції та коло замовників?

– Ні. Наша компанія не переорієнтовувалася щодо лінійки продуктів. Але деякі позиції ми почали підсилювати, тому що ринок був значно наповнений білоруською та російською продукцією. Заміщаючи їх, ми маємо змогу більше себе проявити.

Якщо ми говоримо про основного замовника, то відчувається тенденція до посилення ролі центральних і західних регіонів. Зокрема, Вінницька та Хмельницька області, після незначного спаду, сьогодні виконують усі будівельні плани станом на 2022 рік. Західний регіон України – також. Це що стосується багатоповерхового будівництва, торговельних центрів. Натомість у Києві та області більш активне приватне будівництво. Тут зріс попит на приватне житло, зважаючи на ситуацію з «блекаутами».

Східні регіони також будуються, але це більше відбудова житла та житлових фондів, які було зруйновано внаслідок бойових дій. 

 

photo 2022 12 04 20 41 22Prof Build:  Як ваша компанія вирішувала проблему з відключенням електроенергії?

 

– При відключенні електроенергії, руйнації нашої енергетичної системи, звісно, всі оперативно почали пристосовуватися та перебудовуватися на електрогенератори. Ми як компанія, що займається алюмінієвими системами, маючи в асортименті обладнання та можливості для встановлення сонячних панелей, спираючись на досвід наших клієнтів і партнерів, звісно, орієнтувались на сегмент накопичення та генерації сонячної енергії

.  

Prof Build:  Яку стратегію ви обрали сьогодні для розвитку компанії?

 

Основною метою компанії є збереження лідируючих позицій в Україні, а також вихід на міжнародні ринки, зокрема Європи. Крім того, ми фокусуємось на більш технічному спрямуванні, аби мати можливість конкурувати з аналогічними європейськими компаніями, що, в принципі, ми наразі вже робимо доволі якісно.

 

226265300 1751698725025075 8823512744968220060 nProf Build:  На Вашу думку, що найпершим потрібно зробити після перемоги України, до чого бути готовим та які ініціативи варто розвивати?

 

Якщо говорити про відбудову України після перемоги, то основним завданням громадян нашої країни, компаній, бізнесу буде економічна незалежність від країни-агресора. Що, в принципі, на сьогодні вже якоюсь мірою виконано. Логістичні ланцюжки перебудувалися, але зв’язки не порушені повністю. Економічна залежність все-таки у нашої країни є, тому перш за все потрібна повна переорієнтація на інші країни.

 

Оскільки ми працюємо в будівельній сфері, то розуміємо, що зараз потрібно займатися автоматизацією процесів, адже в повоєнний період на нас чекає будівельний бум. Потрібно буде мінімізувати людське втручання у деякі процеси. Адже дефіцит робочої сили, професійних менеджерів і загалом кадрів буде відчутним! Також наша компанія допомогла в заснуванні фонду, який буде

вузькопрофільним і займатиметься реконструкцією та відбудовою військово-медичної інфраструктури: шпиталів, реабілітаційних центрів. Наразі ми цим активно займаємось і долучаємо до цієї ініціативи як будівельників, так і виробників матеріалів. Мало хто нині над цим замислюється, але наші воїни, які зараз нас захищають, також потребуватимуть фізичної і психологічної реабілітації. Тому, розуміючи нагальні потреби, спілкуючись у своїй сфері, маючи великий досвід будівництва, ми обрали для себе саме цей сегмент. Віримо в перемогу та наближаємо цей день!                  

Список Інтерв'ю