Група компаній «Голден Тайл» постійно розвивається, збільшуючи виробничі потужності, розширюючи асортимент продукції, завойовуючи нові ринки. Нині компанія експортує високоякісну керамічну плитку до 26 країн світу. Останні вагомі досягнення ‒ вихід на ринки Польщі, Німеччини, Франції та Великої Британії. Там доводиться конкурувати з «королями» виробництв: італійськими, іспанськими, турецькими виробниками. Аби українська продукція також отримала «королівський» статус і зайняла гідну торговельну нішу в Європі, необхідно максимально задіяти конкурентні переваги і ще не використані можливості, переконаний директор Golden Tile Distribution UK Володимир Шеветовський. В ексклюзивному інтерв'ю виданню Prof Build він розповів про особливості роботи на одному з найбільш конкурентних та розвинених ринків світу.
Пане Володимире, охарактеризуйте, будь ласка, ринок керамічної плитки Англії. Які особливості роботи щодо реалізації продукції?
Англія – одна з найрозвиненіших країн світу. Ринок керамічної плитки цієї країни уже сформований і поділений між кількома провідними ритейлерами та DIY (абревіатура відомого англійського словосполучення Do It Yourself, «Зроби це сам». Нині під DIY мережами найчастіше мають на увазі будівельні гіпермаркети, що пропонують широкий асортимент товарів ‒ Ред).
Варто зауважити, що кожна третя плитка, яка реалізується в ритейлі, продається компанією Topps Tiles. Нині вона має 350 торговельних мереж і найближчі 3‒5 років планує збільшити до 450.
Середньостатистична компанія співпрацює із щонайменше 40 провідними постачальниками з різних країн світу: Іспанії, Італії, Китаю, Туреччини, Індії, Бразилії та інших. Тож ритейлери, які продають плитку кінцевому споживачу, можуть запропонувати надзвичайно широкий асортимент високоякісної продукції ‒ близько 4‒6 тис. різних видів за кольором, дизайном, розміром, покриттям тощо. Для порівняння: аналогічні компанії в Україні закуповують плитку у 3‒4 українських заводів та в кількох закордонних.
Розкажіть, будь ласка, про вподобання англійського споживача. Як вони відрізняються від смаків українців?
Уподобання щодо керамічної плитки корелюються відповідно до кліматичних особливостей країни. Споживачі теплих країн ‒ Середземномор’я і Перської затоки віддають перевагу продукції теплих тонів. В Англії, яку ще називають Туманним Альбіоном через високу захмареність та недостатнє сонячне освітлення, у тренді сірі спокійні кольори. Відповідно, попитом користується керамічна плитка, що імітує бетон, дерево, натуральний камінь.
Варто зауважити, що ринок керамічної плитки цієї країни перенасичений продукцією. А оскільки вибагливі англійці вимагають найвищої якості, тому і ціни на продукцію відповідні. Найважливіша вимога англійців ‒ плитка має створювати ненав’язливий цілісний фон. Водночас український споживач полюбляє візерунки, декори, малюнки. Для англійців це занадто нав’язливо. Цікаво, що у Великобританії не прийнято показувати свій соціальний статус, тому плитка, наприклад, з імітацією мармуру не користується попитом.
Високі вимоги споживачів та жорстка конкуренція вимагають і особливого підходу в роботі. Яким чином ви вибудовуєте свою стратегію розвитку?
На сьогоднішній день в Англії наша компанія представлена офісом, і в найближчій перспективі плануємо відкрити склад. Працюємо тут один рік. У своїй роботі намагаємося вибудовувати особистісні відносини. Але щоб їх побудувати, треба спочатку пройти шлях від секретаря й менеджерів середньої ланки до керівництва. Для цього потрібно запропонувати щось цікаве, індивідуальне. Тому спочатку ми проводимо аналіз діяльності окремої компанії, визначаємо їхні потреби.
Які пропозиції є найцікавішими для компаній?
Слід зазначити, що рішення Великої Британії щодо виходу з Євросоюзу зумовило падіння британського фунта до долара США та євро. Це позначилося на роботі компаній, які закуповують продукцію саме у цих валютах. Відповідно, ціна закупівель суттєво зростає, а прибуток у процентному співвідношенні ‒ падає. Ми запропонували закуповувати продукцію в фунтах. Такий підхід мінімізує ризики, продиктовані нинішньою економічною ситуацією.
А які успішні проекти можете відзначити?
Нашою плиткою зацікавилася відома на ринку Англії компанія Walls and Floors, яка успішно займається інтернет-продажами. Результатом співпраці стали великі обсяги продукції, яку ми реалізували завдяки цій компанії.
Також ми виграли проект будівельної компанії Original Style і поставляємо їй колекцію у стилі лофт ‒ Shadow, колір якої імітує бетон.
Річний досвід роботи дає можливість проаналізувати стан ринку, визначити його особливості і, відповідно до цього, намітити подальший план дій. Розкажіть, будь ласка, про ваш план дій на найближчу перспективу.
В найближчі 2‒3 роки ми будуватимемо свою мережу продажів у ритейлі, і варто почати з ринку Англії. Нині на багатьох наших ринках значні обсяги продукції ми поставляємо дистрибуторам, тож спроба вибудувати свою мережу ритейлу, скажімо, в Україні може призвести до втрати наших клієнтів. Натомість в Англії таких великих ризиків немає. Більше того, компанія «Голден Тайл» ‒ вертикально інтегрована, ми можемо запропонувати покупцеві вигіднішу ціну. На довгострокову перспективу ми прагнемо, аби з моменту видобутку сировини і процесу виробництва наша плитка потрапляла безпосередньо до рук кінцевого споживача.
Спілкувалася Світлана Шах
Підготувала Галина Ромашко