Білий цемент – унікальний продукт, затребуваний як в архітектурі, так і у виготовленні бетонних виробів та будівельних сумішей. На відміну від сірого, його неможливо фальсифікувати, що гарантує споживачеві високу якість, до того ж на його базі досягаються максимально насичені, яскраві кольори. Сьогодні обсяг українського ринку білого цементу – близько 30 тис. тонн на рік. 30% вітчизняних потреб забезпечує компанія AKGUN – імпортер білого портландцементу ТМ Adana Cimento в Україну. Про перспективи турецького продукту з «білою репутацією» як на нашому, так і світовому ринку загалом ми поговорили з керуючим партнером AKGUNGROUP Волканом Онгелом.
Пане Волкане, левова частка білого цементу, що застосовується в Україні, – це продукт ТМ Adana Cimento. Скільки часу знадобилося, щоб досягти такої присутності на нашому ринку, і які ваші конкурентні переваги?
Adana Cimento – це завод повного циклу, який входить до турецької групи компаній Oyak Cement Group і розміщений в одному з найбільших промислових центрів Туреччини – місті Адана. Виробництво білого цементу підприємство розпочало 1957 року, тобто ТМ Adana Cimento має 60-річну історію. В Україну наш товар імпортується вже 10 років. А компанія AKGUN, яка представляє нашу марку, працює на українському ринку вже понад 20 років. Ми постійно збільшуємо свою присутність в Україні, зокрема завдяки дотриманню головних пріоритетів – щонайвищої якості продукту й конкурентної ціни.
Вірність цим принципам поступово робить наш бренд упізнаваним у всьому світі. У чому полягає виробнича політика Adana Cimento? Які заходи вживаються задля підвищення якості продукту?
Ключовим показником якості білого цементу є його білизна. Досягається вона завдяки ретельній селекції сировини та застосуванню сучасних технологій. Adana Cimento використовує винятково турецькі каоліни і крейду. Ретельно відбираємо найкращі зразки, проводимо лабораторний аналіз. 2009 року на заводі відбулася серйозна модернізація. Перехід на обладнання данської компанії FLSmidth, зокрема, дозволив мінімізувати витрати, підвищити якість і збільшити обсяги виробництва. Сьогодні потужності Adana Cimento дають можливість випускати до 1 млн тонн білого цементу на рік. Також важливий пункт нашої політики – зворотний зв'язок із кінцевим споживачем. Якщо клієнту щось не сподобалося, він завжди може звернутися до технічного менеджменту. Як реакція на отриману інформацію – виявляються недоліки, й відповідно до них змінюється формула. Для нас якість понад усе.
Чим умотивована популярність продукції ТМ Adana Cimento? Які спостерігаються тенденції попиту?
Інтерес до білого Adana-цементу постійний, адже він широко застосовується у збірних залізобетонних виробах: балконах, панелях, балясинах; архітектурному бетоні для виготовлення колон, статуй, фонтанів та інших архітектурних форм; у малогабаритних бетонних елементах – облицювальній цеглі, тротуарній плитці, штучному камені, плитці терацо; у реставрації пам’яток архітектури, а також виготовленні сухих будівельних сумішей, таких як шпаклівка, штукатурка, клей для плитки, розчин для кладки, затирання для швів. До того ж білий портландцемент має значно ширші декоративні можливості. На його основі шляхом додавання пігментів можна виготовляти кольоровий цемент, а отже, і бетон бажаного відтінку, максимально стійкий до атмосферних впливів. Білизна Adana-цементу дозволяє отримувати яскравіші, насиченіші кольори також у результаті фарбування готового бетонного виробу.
Із якими зарубіжними ринками, крім України, працює Adana Cimento?
Ми експортуємо білий цемент у 45 країн. Головні наші споживачі – США, Росія та Близький Схід. Маємо велику кількість точкових покупців. Серед них – країни Південної Америки, Карибського басейну. Кожна споживає небагато, але загальна картина виходить доволі непогана. 2016 року наш експорт становив близько 200 тис. тонн. Для порівняння: 800–900 тис. тонн реалізується на внутрішньому ринку. Цьогоріч плануємо подвоїти експортний показник.
Сьогодні експерти прогнозують пожвавлення на українському будівельному ринку. Що думаєте з цього приводу ви, і які у вас плани на майбутнє?
У нашої команди є перспективний план на 6 років. Він передбачає серед іншого входження до трійки найбільших світових виробників білого цементу та подвоєння обсягів експорту.
Що стосується України, то компанія Adana Cimento вірить у стабілізацію її економіки й нарощування потенціалу, зокрема в будівельному секторі. Відповідно, ми прогнозуємо збільшення продажів білого Adana-цементу на українському ринку на 2017 рік. Незмінно висока якість, конкурентна ціна та орієнтація на індивідуальні потреби й побажання – ось із чим ми йдемо до нашого українського споживача.
Cпілкувалася Галина Ромашко
Підготувала Ольга Губа