Данія та Німеччина будують глибоководний автомобільний і залізничний тунель. Споруда спускатиметься на глибину до 40 метрів у Балтійське море та з’єднає дві країни. У червні король Данії Фредерік X урочисто відкрив перший готовий тунельний елемент, пише РrofВuild з посиланням на CNN.
Будівництво Фемарнбельтського тунелю розпочалося у 2020 році, після понад десять років планування. За один з найбільших інфраструктурних проектів Європи, з бюджетом понад 7 мільярдів євро, відповідає данська державна компанія Femern A/S. Фемарнбельтський тунель створять шляхом занурення під воду вже готових секцій.
Тунель довжиною 18 км з’єднає данський острів Лолланн і німецький острів Фемарн. Проєкт розробили як альтернативу поромному сполученню через протоку Фемарн-бельт, яким щороку користуються мільйони пасажирів.
Наразі переправа триває 45 хвилин. А після будівництва тунелю поїздка між країнами скоротиться всього до 10 хвилин машиною або семи хвилин потягом.Споруда стане найдовшим у світі комбінованим автомобільно-залізничним тунелем. Він складатиметься з двох двосмугових автомагістралей і двох електрифікованих залізничних колій. Окрім переваг для пасажирських потягів і автівок, тунель матиме позитивний вплив на вантажні перевезення, котрі перемістяться з дороги на залізницю. А вантажні електропоїзди є більш екологічним транспортом.
Проєкт бере початок у 2008 році, коли Німеччина та Данія підписали договір про будівництво тунелю. Тоді знадобилося більше десяти років, щоб обидві країни ухвалили необхідне законодавство та провели дослідження можливого впливу споруди на довкілля. Також деякі німецькі поромні компанії, екологічні організації та муніципалітети намагалися перешкодити схваленню проєкту через претензії щодо недобросовісної конкуренції чи проблеми з навколишнім середовищем. Однак у 2020 році федеральний суд Німеччини відхилив усі скарги.Завершити будівництво планують у 2029 році.