У 2017 році людство спожило понад 20 000 ТВт•год електроенергії. Це багато чи мало? Тільки уявіть: середньостатистичний житель планети витрачає до 30 КВт на опалення, вентиляцію та кондиціонування повітря приміщень за годину. Для порівняння: таку ж кількість електроенергії споживає ПК середньої потужності при помірному використанні в місяць. Тож перед урядами, виробниками та споживачами усього світу все гостріше постають питання: як забезпечити задоволення потреб людства при мінімальних витратах електроенергії? Як навчитися жити з меншою шкодою для екології? Багато прогресивних компаній запроваджують з цією метою концепцію екодизайну. Серед них — Aerostar Group.
Smart-споживання. Вимога часу для населення та промисловості
Наразі кількість людей на Землі перетнула позначку «7,5 млрд». Через на стрімкий приріст населення і індустріалізацію міст глобальний попит на електроенергію впевнено зростає. Очікується, що до 2030 року він збільшиться на третину.
Вже зараз рівень споживання електроенергії в Україні вражає. Зокрема, у 2017 році даний показник становив майже 150 млрд КВт•год.
Оскільки у 2016 році набула чинності та була підписана Україною Паризька угода — документ, розроблений у рамках Рамкової конвенції ООН про зміну клімату, промислові підприємства почали шукати інноваційні способи й запроваджувати різноманітні заходи для зменшення споживання енергії та рівня забруднення навколишнього середовища.
Українська компанія Aerostar Group, яка виробляє обладнан ня для вентиляції та кондиціонування повітря, вже понад 10 років спрямовує свої зусилля на мінімізацію енерговитрат за рахунок впровадження енергоефективних технологій і заходів, спрямованих на збереження екології.
«Еко» — це звучить прогресивно
Філософія компанії Aerostar Group базується на принципах екологічності, раціонального споживання ресурсів, концепції екодизайну. Відповідно до статистичних даних Агентства з охорони навколишнього середовища США (EPA), людина в середньому проводить в приміщеннях 85-90% часу. З огляду на це з’явилася й набуває популярності тенденція екодизайну, тобто технологій «зеленого» будівництва. Даним терміном узагальнюють вид будівництва і експлуатації споруд, який мінімально впливає на навколишнє середовище.
Які переваги забезпечує впровадження екодизайну в масштабах країни? Їх чимало, як-от зниження споживання електроенергії, економія природних ресурсів, мінімальні викиди в атмосферу…
Така стратегія гарантує як відчутні фінансові переваги, так і позитивні наслідки для навколишнього середовища.
Енергоефективність продукції: що в нас і що на Заході?
Лібералізація торгівлі після підписання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС полегшила експортерам ситуацію в рамках тарифних бар’єрів: ввізних мит, дискримінаційного оподаткування. Здавалося б, такі зміни повинні були стати каталізатором і значно збільшити об’єми експорту до країн ЄС.
Проте реалії дещо відрізнялися від очікувань: більшість виробників зіштовхнулись із проблемою невідповідності продукції технічним регламентам та директивам. Вони швидко зрозуміли: аби бути конкурентоспроможним на внутрішньому та міжнародних ринках, слід працювати над вдосконаленням промислової продукції й прагнути, щоб вона відповідала критеріям ринку ЄС.
Для членів ЄС у жовтні 2009 року було прийнято Директиву Європейського Парламенту та Ради ЄС 2009/125/WE. Основною метою документу стало підвищення енергоефективності на 20% і збільшення частки відновлюваних джерел енергії в ЄС до 20% до 2020 року.
Директива 2009/125/WE «Екодизайн» передбачає скорочення споживання електроенергії шляхом поетапного посилення вимог до електроприладів, які використовуються у вентиляційному обладнанні, і є основою раціоналізації споживання ресурсів будівель.
Світові практики не могли не вплинути на ключову мету компанії Aerostar Group. Її першочерговим завданням стало знизити рівень енергоспоживання вентиляційних установок та імплементувати європейські технічні регламенти. Загалом перелік вимог до імпорту на територію ЄС вентиляційної продукції досить великий і містить кілька регламентів:
№ 327/2011 — мінімальні вимоги до енергоефективності вентиляторів і електродвигунів;
№ 640/2011 — вимоги стосовно енергоефективності електродвигунів, а саме електродвигунів, що відповідають стандарту IEС;
№ 1254/2014 — обов’язкові вимоги до маркування та надання додаткової інформації про вентилятори і вентиляційні установки для житлових приміщень;
№1253/2014 — вимоги до енергоефективності вентиляційних установок для житлових і нежитлових приміщень.
Технології екодизайну у виробництві вентиляційних установок Aerostar Group
У своїй роботі компанія Aerostar Group чітко дотримується принципів екодизайну:
використовує тільки високоякісні комплектуючі від світових лідерів — Siemens, ABB, Ziehl-Abegg, Schneider Еlectric та ін., що мінімізує енергоспоживання обладнання та дозволяє отримати максимальний ККД регенерації тепла;
виготовляє корпус із сендвіч-панелей товщиною 50 мм з кам'яної вати щільністю 80 кг/ м3 або пінополіуретану 42 кг/ м3, завдяки чому зменшуються теплові втрати, шумові впливи на навколишнє середовище, забезпечується міцність корпусу та стійкість до деформацій;
встановлює АС-двигуни різних класів енергоефективності або ЄС-двигуни і робочі колеса із загнутими назад лопатками, адже вони скорочують витрати електроенергії;
застосовує сучасні пластинчасті або роторні рекуператори тепла з ККД до 92%, які знижують навантаження на теплові пункти й електромережі, зменшують експлуатаційні та монтажні затрати.
Впровадження і використання даних технологій допомогло Aerostar Group досягти максимальної енергоефективності обладнання, мінімального терміну його окупності і надійності в експлуатації, що повністю узгоджується з концепцією екодизайну та «зеленого» будівництва.
У чому секрет відповідального лідерства?
Працівники Aerostar Group переконані: саме екодизайн заклав основу конкурентоспроможності компанії на внутрішньому та зовнішніх ринках, дозволив досягти високого рівня енергоефективності вентиляційних установок. Діяльність компанії у європейській системі координат стала успішним кейсом в історії українського підприємництва.
За основу спеціалісти Aerostar Group взяли європейську модель виробничого процесу, запровадили провідні технології, забезпечили потужну інтелектуальну підтримку — і в результаті отримали не просто промислове обладнання, оптимальне за співвідношенням «ціна/якість», а український високотехнологічний продукт. І він, до речі, зовсім не поступається іноземним аналогам.
2018 року Aerostar Group стала переможцем Всеукраїнської будівельної премії Ibuild у номінації «Кращий енергоефективний виробник». На ринку вона відома як компанія, що неухильно дотримується високих стандартів якості, має мислення лідера та мотивацію впроваджувати у практику технології завтрашнього дня. Чудовий приклад для наслідування, чи не так?