Наші контакти: +38 044 361 92 79 |  +38 067 912 89 29 |    

Вітчизняний ринок товарного бетону: ситуація складна, але віримо в Перемогу!

777 За оцінками гравців ринку будматеріалів, згідно з підсумками 2022 року ринок бетону скоротився майже в 5 разів. Ринок прожив цей період за рахунок комерційного будівництва та інфраструктури, адже будівництво нового житла показало найнижчу динаміку. 2023 рік став більш «позитивним» для будівельної галузі, що, безперечно, вплинуло і на ринок бетону. Наразі тут відчувається стриманий оптимізм. Звичайно, ніхто не прогнозує значного зростання в обсягах, але всі вірять у перемогу.

Загальний стан

 Аналізуючи ринок бетону, варто враховувати, що попит на ньому є вторинним, і він повторює головні тенденції будівництва. При цьому чималу роль у розвитку вітчизняного бетонного ринку відіграє зростання доходів населення, купівельна спроможність та економічний стан країни, що безпосередньо впливає на обсяг попиту на будматеріали. Тож з огляду на те, що в країні триває війна, всі розуміють складність ситуації. Але ми — українці, і для нас немає нічого неможливого. Навіть попри обстріли ми живемо і рухаємось далі — хоча і маленькими кроками, але рухаємось.

 Перш ніж перейти до аналітики 2022 та 2023 років, традиційно подивимось трохи назад. Вітчизняному ринку бетону до повномасштабного вторгнення рф були притаманні такі фактори ризику, як зростання цін на енергоресурси, а також висока залежність ринку від будівельного сектору, сезонність попиту, пік якого припадає на весняно-літній період, кризові явища в економіці України та, зокрема, будівельній галузі.

 Якщо узагальнити всі чинники, можна виділити основні тенденції на ринку бетону, які були наявні на той час. Серед найбільш вагомих — укрупнення бізнесу. Для більш стійкого та стабільного ведення бізнесу гравці створюють групи компаній, холдинги, вертикально-інтегровані структури, мережі, куди входять як виробники цементу та бетону, так і підприємства інших галузей. Такий підхід дає змогу не тільки посилити позиції в певному регіоні, а й збільшити географію поставок своєї продукції. Крім того, для створення так званої «подушки безпеки» виробники паралельно з випуском свого основного нішевого продукту розвивали суміжні високорентабельні сегменти, наприклад тротуарна плитка, декоративна бетонна цегла тощо.

 Також спостерігалася зміна структури споживачів. Так, основними замовниками були великі будівельні об’єкти, на які постачався переважно високомарковий бетон. Трохи інша ситуація з приватним будівництвом — тут споживання бетону дещо знизилося. Зменшився попит і на спеціальні види бетонів.

Ще однією тенденцією, яка почала набирати оберти, є зростання вимог до якості продукту та впізнаваності бренду серед замовників. Якщо узагальнити, то дедалі більше замовників почали працювати з перевіреними торговими марками, що гарантують якість. Окрім якості самого бетону, замовник усе частіше звертає увагу на зручність проведення фінансових операцій, рівень надійності підприємства та можливість відстрочення платежів.

Що стосується цінових коливань, тут спостерігався нерівний їх розподіл. Якщо в регіоні була сильна конкуренція, то, як правило, там найбільше відчувався демпінг. Наприклад, під час порівняння вартості товарного бетону у Львівському, Одеському та Київському регіонах найнижча ціна була у Київському, адже на Київ та область припадало близько 46% від загальної частки бетону, що вироблялася в Україні. Крім того, тут були великі обсяги будівництва, безперебійне постачання ключових складових (той же щебінь), налагоджена логістика, що також впливає на кінцеву ціну товару.

Тепер давайте подивимось на статистику щодо виробництва бетонної суміші. Згідно з даними, що відображені на графіку «Виробництво розчинів бетонних, готових до використання», серед найбільш помітного, починаючи з 2017 року, спостерігається стійке збільшення виробництва бетонної суміші. А у 2021 році навіть вдалося наростити обсяги понад 22%. Тобто все вказувало на те, що у 2022 році збереглася би позитивна динаміка. 

1111111111

 

Звичайно, те, що обсяги реалізованої будівельної продукції у 2022 році знизилися, зрозуміло всім. І, як свідчить статистика, — майже удвічі. У 2023 році почали проявлятися ознаки пожвавлення на ринку, але будівельна галузь продовжує перебувати в стагнації.

Своєрідним «рятувальним колом» наразі є різні урядові та міжнародні проєкти, які підвищують попит на будівельні матеріали, у тому числі бетон. Приміром, згідно із заявами представників влади на проєкти відновлення з Фонду ліквідації наслідків збройної агресії виділено 23,5 млрд грн. Зокрема: 4,4 млрд грн — на програму єВідновлення; 6,6 млрд грн — на відбудову критичної інфраструктури; 1,5 млрд грн — на нові водогони для забезпечення міст на півдні країни питною водою; 1 млрд грн — на відновлення пошкоджених і зруйнованих об’єктів після теракту на Каховській ГЕС. Але загалом у будівельній галузі відчувається стриманий оптимізм.

33333333

Більш детально про теперішній стан справ на ринку товарного бетону розповів Ярослав Говдун, співзасновник компанії UniTECS:

 

— Наразі ситуація на ринку товарного бетону значно краща порівняно з минулорічними показниками. Але ми розуміємо, що 2022 рік має малу базу для порівняння, тому все відносно. Тож з огляду на ситуацію, яку ми мали на початку повномасштабної війни, сьогодні можна сказати, що ринок ожив. Якщо ж розглядати довоєнну ситуацію, то картина більш схожа на те, що ринок потроху приходить до тями. При цьому валова частина товарного бетону зараз йде на інфраструктурні об’єкти різного призначення.

Щодо інших сегментів, які були традиційними споживачами бетону, тут є свої складнощі. Приміром, житлове будівництво не показує чітких маркерів, які б давали розуміння того, що цей ринок стабілізувався. Одні забудовники відновили будівництво та набирають обертів, інші — створюють видимість, що продовжують будувати. Схожа ситуація і на інших складових ринку нерухомості.

Щодо технічного забезпечення, сьогодні досить багато компаній мають мобільні та стаціонарно-мобільні бетонозмішувальні вузли, тобто ті, що можна розібрати та перенести на нове місце. Це досить раціональне рішення.

У принципі, зараз ті заводи, які виготовляють товарні бетонні суміші, теж активно використовують мобільні або частково мобільні бетонозмішувальні вузли. Під час придбання самого заводу капіталовкладення невеликі. Це — сучасне рішення, яке не вимагає великої кількості обслуговуючого персоналу й технологічно може забезпечити якість продукції, яку виготовляє.

Адже, як відомо, у кінцеву вартість товарного бетону входить його виготовлення і транспортування. Тож, по-перше, у межах міста приобєктна ділянка не дозволяє розмістити завод; по-друге, завжди достатньо бетонних заводів на місці, щоб забезпечувати та давати конкурентну ціну. За таких умов замовники більш детально розглядають співвідношення «ціна/якість».

Якщо інфраструктурний об’єкт розташований далеко за межами міста, виникає питання щодо встановлення мобільного бетонозмішувального вузла. Оскільки логістичне плече збільшується, транспортування по часу — теж, то відбувається явна перевитрата коштів та погіршення якості самої бетонної суміші. Адже на її життєздатність неабияк впливає перевезення, а ще плюс час на вкладання. Це все ускладнює процес самого будівництва. Тож у випадках, коли бетонний вузол розташований далеко, виникає питання про встановлення бетонозмішувального вузла поблизу будівельного майданчика. Друге питання — скільки метрів кубічних необхідно для проєкту, і наскільки є доцільним використання та встановлення бетонозмішувального вузла загалом. Адже встановлення мобільного бетонозмішувального вузла супроводжується інвестиціями, потребує наявності певної кількості транспорту тощо. Це все рахується, і визначається економічна доцільність встановлення. Приміром, коли йдеться про обсяги, які не перевищують 2000 кубів, у таких випадках встановлення мобільного бетонного вузла вважається недоцільним. Тобто все залежить від багатьох факторів.

Щодо критеріїв вибору постачальника товарного бетону, то тут є кілька варіантів. Якщо ми говоримо про покупця з невеликими потребами в бетоні, то для нього важливим критерієм стає ціна. Він розуміє, що є два-три виробники, порівнює вартість та обирає найбільш оптимальну для себе пропозицію. Другий варіант — співвідношення ціни та якості. Тут клієнт виходить з того, що ціни плюс-мінус однакові, а треба вибрати найбільш вигідну пропозицію з погляду показників якості. Зазвичай вони можуть виражатися додатковими сервісами, наприклад продажний супровід, консультації, наявність лабораторії, додаткові випробування тощо. Набір цих факторів, які можна узагальнити під одне визначення — сервіс, і є ключовим під час вибору споживачем постачальника бетонної суміші. У разі третього варіанта покупці керуються винятково показниками якості. Для них важливою є наявність атестованої лабораторії на підприємстві, технологічного супроводу у процесі бетонування, сервісу продажу і післяпродажу, всіх можливих дозволів, достатньої кількості одиниць в автопарку тощо. Навіть є клієнти, які хочуть тільки сертифікований продукт, хоча бетонна суміш не підлягає під обов’язкову сертифікацію. Тобто сьогодні є замовники, які готові платити більше, але гарантовано отримати якісний бетон. Тут, швидше, підходить слоган: найдешевший бетон у будівництві — це найдорожчий бетон. Адже якщо зробити неякісно, то буде набагато дорожче переробити, аніж завжди з якісного товару заливати все будівництво.

 

555555555

Павло Павлів

керівник проєктів ТОВ «ТАВРІЯ БЕТОН»:

— На сьогодні в Херсоні та області небагато запитів на товарний бетон. Проте з особистої точки зору хочу зазначити, що до весни 2023 року активних запитів майже не було не тільки в нашому регіоні, а й в інших містах. З весни будівництво активізувалось. І хоча сьогодні ринок бетону не досяг довоєнної відмітки, пожвавлення відчувається.

В усі часи основними критеріями під час вибору бетонної суміші були якість та ціна на суміш і доставку. Адже товарний бетон — продукт локальний, і його постачання також багато коштує, він має властивості застигати в досить короткий проміжок часу. Тому одним із головних критеріїв є відстань від заводу.

Як я зазначив вище, відстань від заводу до об’єкта є важливою, тому прогнозую тенденцію до закупівлі мобільних бетонних заводів великими компаніями-забудовниками, щоб мати змогу отримати найбільш рентабельну та якісну суміш. Також після війни прогнозую недостачу матеріалів для бетону. Тому буде попит на замінники цих матеріалів, наприклад перероблені бетонні відходи, шлаки металовиробництва тощо.

У регіонах, де не ведуться бойові дії, компанії й досі активно працюють. На ринку залишились такі великі виробники, як «Ковальська» та «Дікергофф». Закуплені до війни матеріали у великій кількості дали змогу меншим компаніям також протриматись.

Ціни на бетон та його постачання з початком війни зросли в 1,5-2 рази залежно від регіону. Це пов’язано зі збільшенням вартості на паливо та матеріали для виробництва бетону. Прогнозую, що відбудеться підвищення вартості на 15-20% від цієї ціни до ціни влітку 2024 року.

У наступному році очікуємо підвищення попиту на бетон у зв’язку з виконанням проєктів із відновлення та відбудови деокупованих міст. Віримо в Перемогу!

 

Закриваючи питання про критерії вибору, хотілось би зазначити, що клієнтів, які орієнтовані на третій критерій у виборі постачальника, з кожним роком більшає. Не можна говорити, що це масове явище, але є стійка позитивна динаміка. Зазвичай це великі будівництва як житлового, так і комерційного характеру, а також інфраструктурні об’єкти.

Важливо, що нині, попри те, що в країні триває війна, люди продовжують розвивати бізнес. Вони збільшують виробничі потужності, нарощують інженерний персонал та ін. Це досить вагомий показник, адже це означає, що вони вірять в Україну і її майбутнє. А будь-який розвиток супроводжується більш якісними продуктами на ринку. Плюс це додаткові стимули для конкурентів. Адже розвиток одного гравця ринку змушує «відповідати» інших, інакше ти станеш нецікавим ринку і потрапиш до розряду аутсайдерів.

Стосовно змін серед гравців ринку, тут спостерігається поява нових компаній або входження в регіон таких, які раніше не були представлені, але за рахунок розширення бізнесу освоюють нову для себе локацію. Також зараз відбуваються регіональні зміни в питанні попиту. Так, приміром, якщо ми беремо житлове будівництво, то найбільш активними наразі є західні регіони. Там потреби в бетонній суміші постійно нарощуються. Відповідно до цих потреб зростає виробництво. Також у цьому році демонструє доволі хороші результати Київський регіон, але це не ті обсяги, які були до повномасштабної війни.

 

44444444

 Сергій Скробач

керівник ПП «Бетон-Буд»:

— Сьогодні досить важливими для України є проєкти об’єктів інфраструктури, а саме їх удосконалення. Адже під час

 

 війни ми бачимо плюси та недоліки багатьох об’єктів критичної інфраструктури. Тому це має бути відредаговано на державному рівні.

Зі свого боку, ринок готовий до виробництва якісних продуктів за відносно коротші терміни. Але це має супроводжуватися появою нових і продуктивних технологій.

Загалом запити на продукцію для прискорення процесу відбудови вже є. Бізнес готовий до змін. Зокрема, наша компанія пропонує широкий модельний ряд мобільних бетонозмішувальних установок, що забезпечують будівництво розмаїттям бетону в будь-який час та в будь-якому місці. Ми постійно вдосконалюємо наш продукт, який є вигіднішим для швидкого та якісного процесу відновлення!

Я, як представник українського бізнесу та промисловості, вважаю, що найбільший відсоток компаній, що будуть задіяні у процесі масштабного будівництва, мають бути українськими, бо вони наповнені грандіозним потенціалом.

Стосовно прогнозів, то новий будівельний сезон має бути дуже потужним, і це запустить розробку багатьох нових рішень та технологій.

 

Як і все навколо, вартість товарного бетону теж зросла порівняно з довоєнним періодом. По-перше, на кінцеву вартість будь-якого продукту впливає ціна кожного компонента. Плюс за період, який ми розглядаємо, збільшилася ціна на пальне, електроенергію, комунальні платежі та інші фактори, що безпосередньо впливають на виготовлення бетонної суміші та її вартість. Загалом у 2022 році було багато чинників, які вдалося устаткувати та прорахувати ближче до кінця року. Більшість гравців ринку в цей період просто намагалися вижити і заробити мінімум, щоб утримати людей.

У 2023 році багато компаній уже пробують щось прораховувати. Поки що це складно, але принаймні більш зрозуміло, куди рухатися. На жаль, наразі для об’єктивної аналітики маємо надто багато змінних, щоб визначити, наскільки збільшилася вартість бетонної суміші. Так, ціна зростала, але це не були якісь «космічні стрибки». Більшість все ж таки намагаються знаходити компроміс між потребами і виробництвом. Саму ж потребу в бетонній суміші ринок відчув з травня 2023 року. З цього часу заводи почали прораховувати об’єктивну собівартість кожного компонента бетонної суміші та складати оновлені прайси. Зазвичай ціна на бетон змінюється двічі на сезон: на початку та наприкінці. Але є додаткові фактори, які можуть внести незаплановані корективи.

Щодо перспектив, важко щось прогнозувати. І хоча сьогодні можна почути вислови, що бізнес оговтався і далі працює — це не так. Ми з вами ще будемо довго проходити процес відновлення. Тут головне — дочекатись Перемогу та налаштовуватись на досить складний період відбудови України. Навіть у питанні людського ресурсу, не говорячи про фінанси. Як показує практика сьогодні, всі розуміють глибину проблеми і намагаються розпланувати роботу так, щоб максимально врахувати можливості колективу. Тобто є складнощі, але всі з великими надіями дивляться у майбутнє. Як на мене, це — позитивний момент.666666

Складова ринку бетону — сегмент добавок

Український ринок добавок до бетонних сумішей досить широкий як за імпортом, так і за часткою вітчизняних виробників. Є основні оператори, які присутні на ринку країни досить давно. Також з’являються невеликі напівкустарні виробники, які зазвичай мають у своєму асортименті недорогі добавки, що позиціонуються як універсальні. Але така універсальність не відповідає дійсності. Адже для кожного конкретного рецепта має підбиратися добавка відповідно до завдань, які надалі має виконувати конструкція.

Ще одна проблема ринку хімічних добавок для приготування бетонної суміші — у споживача більше довіри викликає імпортний продукт. І, на жаль, знаючи про це, деякі нові гравці ринку часто вдаються до хитрощів, позиціонуючи свої добавки як «made in Europe», проте насправді вони виготовлені в Україні.

Навіть незважаючи на те, що сьогодні більшість споживачів намагаються самостійно розібратись у тонкощах питань будівництва, чимало приватних покупців ставляться до добавки, як до «чарівних ліків», які повинні здійснити диво. При цьому дуже неохоче вивчають умови застосування, за яких це диво може статися. Такий підхід свідчить про низький рівень грамотності під час проведення загальнобудівельних робіт. І це — досить вагома проблема. Адже якою б супердієвою не була добавка, без правильного її використання очікуваного ефекту не буде.

Загалом ринок добавок для бетону умовно можна поділити на 3 частини, і в основі такого поділу — різні покоління пластифікаторів.

За оцінками експертів, відмінністю українського ринку від ринку розвинених країн є масове використання пластифікаторів першого покоління. Вони охоплюють приблизно 60% ринку, тоді як у розвинених країнах переважають пластифікатори 3-го покоління (до 70%) і триває перевірка так званих пластифікаторів 4-го покоління (поліакрилатів).

У цілому ринок добавок доволі специфічний. Інновацією може бути тільки зміна основи добавки, введення в неї нових компонентів. Але кардинально нових продуктів на ринку немає. І очевидно, що Україна не скоро їх побачить. Адже сьогодні з урахуванням війни, що триває в Україні, перед вітчизняним виробником стоїть питання, як вижити і залишитися на ринку, тому всі компанії намагаються зменшити витрати та покращити характеристики продукту. Стосовно входження на ринок світових брендів, то це питання не одного року.99999

БСУ: основні тенденції сегмента

Будівельний ринок України, як і більшості інших країн, пішов шляхом укрупнення. Багато компаній, які виконують дорожньо-будівельні роботи, сьогодні припинили працювати з виробниками бетонних сумішей і почали купувати свої бетонозмішувальні установки (БЗУ). Адже однією з особливостей у забезпеченні поставок бетону є коротке логістичне плече та чутливість до дотримання графіків постачання бетонної суміші.

Окрім компаній, які задіяні в дорожньо-будівельних проєктах, деякі стабільні будівельні компанії, що раніше використовували продукцію сторонніх постачальників, зрозуміли необхідність формування власного парку БЗУ.

Основну частку вітчизняного ринку нині ділять між собою бетонні заводи українських, турецьких, італійських і німецьких виробників, які різняться за ціною, рівнем продуктивності, надійності, якістю комплектуючих, системами управління, доступністю запчастин та багатьма іншими параметрами. Але варто зауважити, що після повномасштабного вторгнення рф більшість замовлень припадає на вітчизняний продукт та БЗУ від турецьких виробників. При цьому українські виробники вирізняються досить непоганою комплектацією бетонних заводів за прийнятної вартості. Натомість турецькі виробники досягли значного прогресу в просуванні свого обладнання на українському ринку завдяки вмілій маркетинговій політиці, рекламі та значному інвестуванню в сучасні технології. Втім, досить часто під час виробництва і турецьких, і вітчизняних заводів використовуються комплектуючі європейських виробників. Але так чи інакше, за оцінками гравців ринку, український замовник більшою мірою залишається ціноорієнтованим. Тобто якщо є гроші, покупці орієнтуються у виборі на бренд, якщо грошей немає — на ціну.

 

10000Олександр Яницький

менеджер з розвитку Міжнародного Заводу Бетонного Устаткування:

— На сьогодні на ринку обладнання для виробництва бетону спостерігається пожвавлення. Головними замовниками такого обладнання є агропромисловий сектор, підприємства з будівництва і відновлення інфраструктури, а також сектор виробництва залізобетонних виробів та виробників мінеральних добрив. Запити на сучасне обладнання для виробництва бетону зростають у зв’язку з розширенням будівельних проєктів та підвищеною увагою до якості і стандартів у будівельній галузі.

Також усе більшу увагу звертають на власне виробництво, вітчизняний продукт і, звісно, на клас енергоефективності.

Щодо структури ринку обладнання для виробництва бетону, то вона досить різноманітна. Тут представлені великі міжнародні корпорації, які виробляють високотехнологічне обладнання, а також менші гравці, що спеціалізуються на конкретних сегментах ринку.

До антикризових заходів, які допомагають компаніям «триматись на плаву» на цьому ринку, нині належать:

1. Диверсифікація продукції: розширення асортименту обладнання або впровадження нових технологій можуть допомогти залучити нових клієнтів та зменшити ризики.

2. Удосконалення якості й ефективності: покращення якості виробленого обладнання та оптимізація виробничих процесів допомагають зберегти конкурентну перевагу.

3. Глобалізація: розширення присутності на міжнародному ринку може зменшити залежність компаній від внутрішніх економічних коливань.

4. Фокус на екологічних стандартах: врахування сучасних екологічних вимог допомагає залучити екологосвідомих клієнтів і відповідати законодавству.

5. Фінансове управління: ретельне фінансове планування та управління ресурсами допомагають уникнути фінансових труднощів під час економічних криз.

На мою думку, ці заходи можуть допомогти компаніям адаптуватися до змін на ринку та зберегти стабільність у складних економічних умовах.

Стосовно цінових коливань, то, звичайно, спостерігається підвищення вартості, оскільки обставини змушують до цього. Однак ми тримаємо ціну на тому рівні, на якому це можливо.

Також зауважу, що держава йде назустріч і саме зараз дає дуже пільгові умови на кредити, розтермінування та інші можливості фінансування.

 

8888Євгеній Брижахін

керівник компанії 4 Build:

— За тенденціями 2023 рік все ж таки кращий, ніж 2022-й. Адже у 2022 році всі боялися вкладати кошти у будівництво, бо досить частими були масовані ракетні удари та постійна невідомість, «що буде завтра». 2023 рік показав нам, що ми, українці, — сильна нація, пристосуємось та відбудуємо все, що у нас знищили, і збудуємо ще й нове. Тому цей рік є

7777777777

 продуктивним у сфері будівництва, а також у виробленні пресованої продукції (бруківки, блоку, бордюрів та ін.). Бетону потребують 45% компаній, які займаються будівництвом монолітних багатоповерхівок та модульних мобільних

 бомбосховищ; 35% компаній, які займаються будівництвом котеджів і виготовленням вібропресованої продукції; не меншою значущою ланкою є 20% агросектору.

Нині першочергово замовник орієнтується на безпечність та захист від форс-мажорів. І це зрозуміло, адже в умовах воєнного стану досить важко вирішити, в кого замовити бетонний завод і на яких умовах працювати. Ми — компанія, яка лояльно підходить до кожного клієнта, узгоджуємо у договорі всі проблемні питання. В Україні важко знайти компанію, яка б погодилась за 10% передоплати виготовити індивідуальний бетонний завод під клієнта та ще й з безкоштовною доставкою і монтажем.

Загалом тенденції на ринку невід’ємно пов’язані з відбудовою, зміцненням та укріпленням інфраструктури.

Наша компанія запровадила такі антикризові заходи:

- залучення всіх працівників заводу до операцій, взаємозамінність;

- впровадження нових технологій для зменшення собівартості виготовленого обладнання;

- європейський підхід;

- енергоефективність обладнання (з меншими витратами виробляти більші обсяги продукції);

- універсальність та мобільність обладнання.

Щодо вартості, то на нашому виробництві ціна змінилася з початком війни через великий стрибок у вартості продукції, яку ми закуповуємо. Далі ми намагаємось більш-менш тримати ціни на плаву. На майбутній рік прагнемо залишатися у конкурентоспроможній ціні та нарощувати обсяги виробництва згідно з планом.

 

Стосовно розподілу реалізації вживаного та нового обладнання, то тут важко сказати точно. Багато хто орієнтований на б/в, інші — тільки на нове. Також є підходи, коли купують частину б/в обладнання, частину — нового і щось вигадують. Наприклад, є складові, які однозначно в бетонному заводі мають бути нові — це автоматика, дозатори. А є, наприклад, елементи металоконструкцій, які, в принципі, можуть бути б/в. На жаль, такі альтернативи не завжди вигідніші, хоча й спочатку дешевші. Варто враховувати, що демонтаж, перевезення, монтаж та пусконалагоджувальні роботи б/в заводу потребують досить багато часу і вкладення додаткових коштів. Також б/в обладнання вимагає систематичного ремонту. Тож слід завжди раціонально підходити до питання вибору обладнання.

Як доповнення, для більш повної картини ми зібрали коментарі від гравців ринку.

11111111111111111111111111Фатіх Шахін, керівник компанії «Італ Машінері»:

— Український ринок БЗУ має свої відмінності. На жаль, у більшості випадків рішення про придбання обладнання приймає власник бізнесу, і пріоритетом виступає вартість, а не технічні показники. Тобто розглядається обладнання із ціною, яка входить у рамки бюджету, а питання якості, функціоналу, витривалості ставлять не те що не на перше місце, а навіть не в один ряд із вартістю. При цьому про безпеку та комфорт майже не згадують, мало для кого вони відіграють важливу роль.

Хоча не можна сказати, що всі дивляться лише на вартість обладнання. Компанії, для яких виробництво бетонів та виробів з нього є основним видом діяльності, під час вибору враховують якісні показники і те, як зарекомендував себе бренд на ринку.

Як відомо, залежно від режиму роботи бетонні заводи бувають безперервної та циклічної дії. Перший тип орієнтований на безперервне виготовлення бетонної суміші, другий — на порційний випуск продукції. Робота обладнання циклічної дії передбачає періодичне повторення операцій завантаження, змішування, відвантаження. Саме такі бетонні вузли — найбільш популярні.

Сьогодні будівництво вимагає швидкого реагування та високої якості робіт із дотриманням технології. Не важливо, це комерційне або інфраструктурне будівництво, головне — щоб обладнання, яке задіяне у процесі, було міцним, мало гарне сервісне обслуговування та відповідало потребам проєкту.

Тут варто зауважити, що на вітчизняному ринку вибір постачальника обладнання для виробництва бетону найчастіше здійснюється на підставі досвіду інших компаній, що вже експлуатують подібне обладнання. Втім, під час вибору бетонного вузла важливо врахувати кілька критеріїв. Насамперед те, в якому регіоні буде працювати БЗ, де розташовані родовища інертних матеріалів, якість ґрунту, де планується установка бетонного заводу, клімат тощо.

Звичайно, серед критеріїв, на які необхідно звернути увагу, — продуктивність БЗУ. На етапі вибору продуктивності бетонного заводу потрібно зважити максимум факторів і не допустити помилок. Спочатку слід визначити приблизну потребу в бетоні на подальшому будівництві. При цьому треба враховувати, що пікова потреба в бетоні буде кілька разів на день і розподілена нерівномірно протягом зміни. Виходячи з цього, до середньої годинної продуктивності робити запас на 20-30%. Арифметика тут дуже проста: якщо середня потреба в бетоні в годину становить 20 м3, тоді перевага надається заводу з продуктивністю 30-35 м3. Також доцільно замислитися про перспективу розвитку. Згодом можна зайнятися реалізацією бетону «на бік». При тому, що різниця цін між більшою та меншою продуктивністю бетонного заводу — трохи вище 20% його вартості. А з огляду на високу рентабельність бетонного господарства як бізнес-одиниці додаткові витрати на збільшення потужності бетонного заводу практично не вплинуть на окупність, але забезпечать можливість розвитку.

Важливо і те, яка мета купівлі обладнання для виробництва бетону. Якщо йдеться про будівництво нового об’єкта, то можна розглядати придбання мобільного заводу, але якщо планується запуск бізнесу з продажу бетону або виробів з нього, доцільно купити стаціонарний. Але найпоширенішими в Україні сьогодні є мобільні заводи. Вони відрізняються тим, що не потребують спеціального фундаменту, адже призначені для швидкого розбирання та складання, зварювальні операції при цьому не вимагаються. Це дає змогу в короткі терміни перевести обладнання на інший об’єкт. Пусконалагоджувальні роботи теж зведені до мінімуму, тому введення в експлуатацію відбувається в найкоротші строки. Це дає можливість швидко отримати свіжу суміш необхідного складу, оскільки приготування бетону відбувається безпосередньо на будівельному майданчику, що виключає зміну властивостей суміші, яка стається під час перевезення на великі відстані. Найкраще обирати обладнання зі змішувачами примусової дії, адже вони більш універсальні та підходять для виробництва як легкого, так і жорсткого бетону.

Загалом запустити в роботу бетонозмішувальну установку нескладно. Тут головне — вибрати надійного постачальника і, що важливо, досвідченого. В Україні, на жаль, відкриття виробництва має свою специфіку, від доставки заводу до його підключення до електромережі та водопостачання. Тому слід звертати увагу не тільки на можливості постачальника для «доставки товару», а й на обізнаність у всіх тонкощах роботи на ринку та готовність надавати комплексні інженерні рішення для оптимізації процесу виробництва бетонної суміші та економічної доцільності використовуваного обладнання.

Компанія «Італ Машінері» — представник Goker в Україні. У лінійці продукції представлені стаціонарні, компактні та мобільні бетонні заводи. Бетонозмішувальні вузли Goker проєктуються, виходячи з місця встановлення та форми використання під час виробництва товарного бетону, дорожнього бетону, бетону, що укочується, і бетону для ЗБВ. Своїм клієнтам ми пропонуємо повну автоматизацію комплексів, шеф-монтаж, реконструкцію та монтаж «під ключ», технічне обслуговування, поточні/капітальні ремонти.

Ще нове на сайті: